اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۱۰ اشتباه بزرگی که هنگام نگهداری از موبایل مرتکب می شویم

بیشتر افراد وقتی زمان تعویض گوشی موبایلشان فرا می‌رسد، نفس عمیقی می‌کشند زیرا آن‌ها باید هزینه زیادی را صرف تعویض گوشی خود کنند.

بیشتر افراد وقتی زمان تعویض گوشی موبایلشان فرا می‌رسد، نفس عمیقی می‌کشند زیرا آن‌ها باید هزینه زیادی را صرف تعویض گوشی خود کنند.

بااین‌حال، شما می‌توانید با رعایت برخی نکات و اجتناب از برخی اشتباهات، این تجربه دردناک را به تعویق بیندازید. ما در این مقاله به چند اشتباه بزرگ در نگهداری از گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم که آگاهی از آن‌ها و همچنین، اجتناب از آن‌ها به شما کمک می‌کند گوشی خود را تا حد ممکن سالم نگهدارید. بنابراین، اگر می‌خواهید با این اشتباهات آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

1-برای گوشی کیس تهیه نمی‌کنید

هیچ چیز بدتر از افتادن گوشی و شکستن صفحه‌نمایش آن نیست. این مسئله خیلی زیاد اتفاق می‌افتد و هیچ تضمینی نیست که بتوانید صفحه‌نمایش شکسته گوشی های موبایل را تعمیر کنید. بنابراین، تنها راه‌حل این است که برای گوشی خود یک کیس تهیه کنید. برای مثال اگر گوشی وان پلاس یا گوشی دیگری دارید خرید کیس با بهترین قیمت برای موبایل وان پلاس یا هر گوشی دیگری که دارید را فراموش نکنید.

برای هر مدل گوشی، ده‌ها کیس وجود دارد و اگر معمولا گوشی از دست شما زیاد می‌افتد، کیسی را برای آن تهیه کنید که از گوشی شما در برابر هر آسیبی محافظت می‌کند. اگرچه این کیس‌ها معمولا گوشی را سنگین می‌کنند اما ارزشش را دارد.

2-از صفحه‌نمایش مراقبت نمی‌کنید

برای اینکه تا حد امکان صفحه‌نمایش گوشی خود را سالم نگه دارید، یک محافظ صفحه‌نمایش برای آن تهیه کنید. برخی از صفحه‌نمایش‌ها از مواد سخت تهیه شده‌اند و ممکن است به محافظ نیاز نداشته باشند. بااین‌حال، اگر گوشی از دست شما بیفتد، ممکن است محافظ صفحه‌نمایش از آسیب به نمایشگر جلوگیری کند. علاوه بر این، محافظ صفحه‌نمایش، مانع از ایجاد خراش بر روی نمایشگر می‌شود. محافظی تهیه کنید که استفاده از آن آسان است و همچنین، برای گوشی شما ساخته شده است.

3-به جایی که گوشی را قرار داده‌اید توجه نمی‌کنید

از قرار دادن کلیدها در همان جایی که گوشی را قرار داده‌اید اجتناب کنید، مگر اینکه صفحه‌نمایش و کیس گوشی بسیار کارآمد باشند. جای کلید‌ها و گوشی‌ها در یک جیب یکسان نیست. اگر خراش ناشی از کلید بر روی صفحه‌نمایش گوشی را تجربه کرده باشید می‌دانید که این مسئله می‌تواند به‌طور جدی تجربه کار با گوشی لمسی را با مشکل مواجه سازد. علاوه بر این، تلفن همراه خود را در جای خطرناک مثلا روی نرده‌های بالکن قرار ندهید.

4-گوشی را از آب و دماهای شدید دور نمی‌کنید

بیشتر افراد عمدا گوشی‌های خود را در آب نمی‌گذارند اما بسیاری از افراد وقتی به ساحل یا استخر می‌روند فراموش می‌کنند که در جیب خود گوشی دارند. علاوه بر این، مراقب باشید که گوشی خود را در جای خیلی گرم یا خیلی سرد قرار نمی‌دهید.

5-گوشی را تمیز نگه نمی‌دارید

ممکن است نتوانید ذرات گردوغبار را ببینید اما این ذرات وارد گوشی هوشمند شما می‌شوند، حتی اگر محافظ صفحه‌نمایش یا کیس تهیه کرده باشید. گردوغبار بیش‌ازحد می‌تواند به عملکرد تلفن شما آسیب برساند. برای تمیز کردن صفحه‌نمایش گوشی خود از یک پارچه نرم همراه با یک تمیزکننده مناسب برای صفحه‌نمایش استفاده کنید. هر چند وقت یک‌بار، کیس گوشی را باز کنید و گردوغبار گوشی را تمیز کنید.

6-برنامه‌های گوشی را مرتب و به‌روزرسانی نمی‌کنید

بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای برنامه‌هایی هستند که آن‌ها را سازنده گوشی نصب کرده است. به‌احتمال‌زیاد، شما به همه این برنامه‌ها نیاز ندارید. ازآنجایی‌که هرچقدر برنامه‌های بیشتری را اجرا کنید عمر باتری گوشی شما کمتر می‌شود، برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را غیرفعال یا حذف کنید.

از سوی دیگر، در ارتباط با برنامه‌های دیگری که بر روی گوشی شما نصب هستند، مطمئن شوید که آن‌ها به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده‌اند. توسعه‌دهندگان برنامه‌ها، به‌طور مرتب، برنامه‌ها را به‌روز می‌کنند و به‌این‌ترتیب، عملکردهای جدیدی را به آن‌ها اضافه می‌کنند و از سوی دیگر، استفاده از منابع را کاهش می‌دهند. بنابراین، یا گوشی را به‌صورتی تنظیم کنید که به‌طور خودکار برنامه‌ها را به‌روز کنید یا خودتان هفته‌ای یک‌بار برنامه‌ها را به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید.

7-کش را پاک نمی‌کنید

وقتی برنامه‌ها را نصب می‌کنید یا زمانی که برنامه‌ها اجرا می‌شوند، ممکن است فایل‌هایی را در حافظه پنهان باقی بگذارند. این فایل‌ها می‌توانند فضایی که برای انجام کارهای دیگر با گوشی نیاز دارید را اشغال کنند. بنابراین، هر چند وقت یک‌بار، کش گوشی را پاک کنید. این امر هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای گوشی‌های دارای سیستم‌عامل iOS امکان‌پذیر است.

برای مثال، اگر گوشی سامسونگ (Samsung) گلکسی a32s 4g داشته باشید می‌توانید به‌راحتی از تنظیمات گوشی، کش را پاک کنید. گوشی A32 مشخصات فوق‌العاده‌ای دارد و قیمت آن نیز مناسب است. بااین‌حال، در هنگام خرید آن حتما قیمت روز گوشی a32 سامسونگ را در نظر بگیرید.

8-از منابع قابل‌اعتماد استفاده نمی‌کنید

گاهی اوقات می خواهید یک برنامه جدید را بر روی گوشی نصب کنید اما مهم است که این برنامه را از منابع قابل‌اعتماد تهیه کنید. با توجه به افزایش بدافزارها بهترین منبع برای دانلود برنامه‌ها استفاده از فروشگاه برنامه خود دستگاه یا فروشگاه برنامه دیگری مانند فروشگاه آمازون است.

9-حافظه گوشی را افزایش نمی‌دهید

اگر گوشی شما اجازه می‌دهد حتما از کارت SD برای افزایش حافظه دستگاه و نصب برنامه‌ها بر روی آن استفاده کنید. علاوه بر این، از این فضا می‌توانید برای ذخیره کردن عکس‌ها و فیلم‌های خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود حافظه داخلی گوشی آزاد شود و درنتیجه، دستگاه عملکرد بهتری نشان دهد.

10-از باتری گوشی مراقبت نمی‌کنید

به دستورالعمل‌های سازنده برای مراقبت از باتری گوشی توجه کنید. گوشی خود را قبل از اتمام شارژ کامل باتری از شارژر جدا کنید. هر چند وقت یک‌بار اجازه دهید شارژ گوشی به‌طور کامل خالی شود. هر چند وقت یک‌بار گوشی خود را ری‌استارت کنید. سرویس‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را خاموش کنید. برای مثال، وقتی از Wi-Fi استفاده کنید داده تلفن همراه را خاموش کنید.

درنهایت، این روزها با توجه به افزایش سرسام‌آور گوشی‌ها، توجه به مراقبت درست از گوشی اهمیت بسیار زیادی دارد. در این صورت، نیاز به تعویض گوشی را به تعویق می‌اندازید و درنتیجه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید. بنابراین، به نکاتی که در این مقاله توجه کنید و آن‌ها را رعایت کنید تا عمر گوشی خود را تا حد امکان افزایش دهید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد