اونس طلا2296.09
مظنه14,981,000
18 گرم3,458,300
ارزش سکه33,752,193
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

گلابی یا سیب، شکل بدن شما کدام است؟

شکل بدن شما در واقع نشان دهنده سلامتی، بیماری و توده بدنی شما است و شناخت بدن تان می تواند در انتخاب رژیم های لاغری به شما کمک کند.

به گزارش سایت طلا، شکل ظاهری بدن می تواند در مورد سلامتی اطلاعاتی را ارائه دهد. اما باید توجه داشت که ظاهر بدن تنها یک فاکتور است و باید بقیه موارد را هم در نظر گرفت. افراد می توانند در اندام ها و سایز های متفاوتی یا سالم باشند یا از بیماری هایی نظیر دیابت یا بیماری قلبی رنج ببرند.

افراد باریک اندام
این افراد استخوان های کوچک، دست ها و پاهای بسیار باریک،قفسه سینه تخت دارند. معمولا این افراد بسیار لاغر هستند و به اصطلاح پوست و استخوان به نظر می آیند. اگر چه که فرد لاغری هستید و به سختی وزن اضافه می کنید اما به مرور زمان و با افزایش سن در بدن تان چربی های ذخیره خواهد شد. به این دلیل که گاهی بدن به سرعت بر روی غذای خورده شده فرایند انجام می دهد که تبدیل کردن آن به ماهیچه کار سختی است پس به صورت چربی در بدن ذخیره خواهد شد.

سلامتی و شکل بدن

افراد توپر
بدن این افراد میزان بیشتری چربی و ماهیچه، شانه های کوچک، اعضا کوچک تر و ساختار استخوانی بزرگی دارند. بیشتر افرادی که فوتبال آمریکایی یا پرتاب دیسک بازی می کنند این گونه اندامی دارند. ممکن است که به راحتی دچار افزایش وزن شوید بخصوص در ناحیه شکم و پهلوها اما کم کردن آن به سختی اتفاق بیفتد. این ممکن است به بدن مربوط باشد. به گونه ای که بدن بیشتر تمایل به ذخیره سازی چربی دارد تا سوزاندن آن ها.

افرادی با اندام متوسط
ورزشکاران بیشتر این گونه ساختمان بدنی دارند، شانه هایی قوی و باز، کمر باریک و بدن بدون چربی اضافی. بیشتر فوتبالیست ها همچنین ویژگی هایی دارند. این افراد به دلیل این که از قدرت بدنی طبیعی برخوردار هستند و به راحتی وزن کم می کنندبا ورزش های مثل بدنسازی می توانند ماهیچه سازیرا به خوبی انجام دهند.

شکل بدن گلابی یا سیب

اندام گلابی شکل
افراد با این شکل بدن چربی زیادی در اطراف باسن و ران هاخواهند داشت و بیشتر در خانم ها دیده می شود و شاید همین دلیل عمر طولانی تر آن ها نسبت به آقایان باشد. زیرا بیشتر چربی آقایان در ناحیه شکم ذخیره می شود و موجب بیشتر بیماری ها می گردد. یک تحقیق نشان داد که این گونه اندام ها که به شکل گلابیهستند بیماری های کمی را ایجاد می کنند.

اندامی به شکل سیب
به این معنی که بیشتر چربی ها دور شکم ذخیره اند در حالی که جاهای دیگر بدن لاغر است. این گونه اندام در آقایان رایج است و بیشتر از اندام گلابی شکل ایجاد بیماری خواهد کرد. چربی های شکمی بیانگر این است که فرد حجم زیادی چربی درون شکمش ذخیره شده است. این نوع ذخیره چربی باعث بیماری هایی مثل بیماری های قلبی، سرطان، دیابت نوع دوم و کلسترول بالا می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد