اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار دکتر زالی درباره افزایش مبتلایان به کرونا + فیلم

فرمانده مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته 4200 نفر به مراکز درمانی مراجعه سرپایی داشته‌اند، گفت: سیر ابتلاء به کرونا در استان تا یک ماه آینده صعودی خواهد بود لذا مردم برای تزریق واکسن اقدام کنند.

به گزارش سایت طلا ، علیرضا زالی فرمانده مقابله با کرونا در استان تهران امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد سیر مبتلایان به امیکرون در تهران افزایشی است و تا یک ماه آینده این سیر صعودی خواهد بود.

وی گفت: در این شرایط همه مراکز واکسیناسیون در تهران و شهرستان‌ها تقویت شدند و از مردم می‌خواهیم نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

فرمانده مقابله با کرونا در استان تهران بیان کرد: به دلیل اینکه سهم تست‌های کرونا نه تنها در تهران بلکه سایر شهرها کم شده، ممکن است با کاهش کاذب بیماری مواجه شویم بنابراین بهترین مدل توجه به علائم است و هر کسی با بدن درد و گلودرد به مراکز درمانی مراجعه کند، برای ما عنوان کرونا دارد.

زالی درباره مرگ آفرینی این سویه و با اعلام آمادگی کامل بیمارستان‌ها مانند مراکز واکسیناسیون افزود: هنوز آمار مشخصی در دنیا نسبت به میزان بیماری‌زایی این سویه از ویروس همچنین مرگ و میر ناشی از آن در دست نیست و در این زمینه به اجماع نرسیده‌اند اما باید جانب احتیاط را در نظر گرفت و این سویه را مانند آنفلوآنزا ندانیم.

وی با اشاره به اهمیت تزریق دز یادآور گفت: باید در این روزها که هنوز ویروس به طور کامل در جامعه چرخش نداشته از این فرصت طلایی برای انجام واکسیناسیون دز یادآور استفاده کنیم و اگر کسی 2 دز واکسن تزریق کرده است برای دز سوم و اگر فردی سه دز واکسن تزریق کرده برای دریافت دز چهارم واکسن اقدام کند.

برکت پلاس به زودی وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود

فرمانده مقابله با کرونا در استان تهران افزود: سبد واکسن متنوع است و بیشترین میزان واکسن سینوفارم، آسترازنکا و پاستوکووک است همچنین واکسن برکت پلاس هم مجوز لازم را دریافت کرده و به زودی وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود و مردم می‌توانند به طور خاص از این واکسن برای این سویه استفاده کنند.

زالی با اشاره به بازگشت حجاج بیان کرد: باتوجه به بازگشت حجاج و بازگشت زائران از عراق و سفرهای بین شهری باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی گفت: دو هفته استمرار بیماران سرپایی نشان از ورود به پیک جدید می‌باشد و برخی افراد هم ممکن است حتی با توجه به زدن واکسن باز هم کرونا بگیرند. باید بدانیم واکسن ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند اما در کاهش مرگ و میر بسیار اثربخش است.

مراجعه سرپایی ۴۲۰۰ نفر به مراکز درمانی

فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: در بخش مراجعان سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۲۰۰ نفر ثبت شده که ۷۹۰ نفر از افراد در مراکز درمانی بستری و ۴۸۰ نفر دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زالی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در بخش بستری نیز ۲۲۲ نفر ثبت شده که ۳۸ نفر از این افراد در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ میلیون و ۸۰۰ دز واکسن در تهران تزریق شده که تزریق دز یادآور برای افراد ضروری است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران درباره مراکز واکسیناسیون گفت: مراکز به ۲ برابر افزایش یافته و با افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون در شیفت عصر اکنون ۵۲۲ مرکز واکسیناسیون در تهران فعال است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد