اونس طلا2302.52
مظنه14,751,000
18 گرم3,405,200
ارزش سکه33,234,003
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

کاهش اثر کرونا با داروی چند گیاهه ایرانی

محققان کشورمان از تأثیر یک داروی طبیعی چندگیاهه برای کاهش تاثیر کرونا و نتایج ارزشمند آن خبر دادند

به گزارش سایت طلا ، باوجود موفقیت‌های قابل توجهی که در سطح جهان و کشور در کنترل بیماری همه گیری کووید ۱۹ شاهد بوده‌ایم، این بیماری کماکان دغدغه‌ای مهم به‌حساب می‌آید.

محققان کشورمان، تأثیر یک داروی طبیعی چندگیاهه را در کاهش اثر این بیماری مطالعه کرده و به نتایج ارزشمندی رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، یک تیم پژوهشی بزرگ و ۱۱ نفره از کشورمان و از دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله، پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، دانشگاه های کاشان، سبزوار و تهران مطالعه‌ای را انجام داده‌اند که در آن تأثیر یک داروی چند گیاهی سنتی ایرانی به نام ایمفلونا بر کووید ۱۹ را بررسی کردند. این دارو حاوی مخلوط عصاره گیاهان سرخارگل، سنبل، گندواش، زوفا، بسفایج، خولنجان، زنجبیل و جینسینگ است.

در این مطالعه که یک کارآزمایی بالینی بوده است، ۶۰ بیمار داوطلب مبتلابه کووید ۱۹ مشارکت داشته‌اند. بیماران فوق علاوه بر دریافت دارو‌های استاندارد، دو کپسول ۵۰۰ میلی‌گرم ایمفلونا را هر ۸ ساعت به مدت دو هفته مصرف کردند. در طول مطالعه نیز علائم حیاتی بیمار شامل شدت تنگی نفس، سرفه و دمای بدن بررسی شد. همچنین در شروع و پایان مطالعه سی‌تی‌اسکن قفسه سینه و آزمایش خون برای ارزیابی عملکرد کبد و کلیه، گرفته شد.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد که بیماران مبتلابه کووید ۱۹ که به مدت دو هفته تحت درمان با ایمفلونا قرار گرفتند، آسایش بهتر و علائم کمتری از بیماری داشتند و هیچ‌گونه عوارض دارویی را نیز نشان ندادند.



به گفته رضا محتشمی، پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله و همکارانش، «نتایج بررسی‌های ما نشان داد که بیماران در گروه تحت درمان با ایمفلونا در مقایسه با افرادی که از این دارو استفاده نکردند، بهبود معنی‌دار و قابل توجهی را در میزان سرفه روزانه، تنگی نفس و ESR داشتند. علاوه بر این، ضایعات ریه در گروه تحت درمان با ایمفلونا نیز بهبود پیدا کرد».

یافته‌های این پژوهش در «فصلنامه علمی پژوهشی گیاهان دارویی» متعلق به پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

گفتنی است، کووید ۱۹، یک بیماری چالش‌برانگیز است و به‌راحتی در مکان‌های عمومی قابل سرایت است و میزان مبتلایان به این ویروس در همه سنین و افراد جامعه طی موج‌های مختلفی افزایش می‌یابد. بنابراین، افزایش آگاهی عمومی از این بیماری و ارائه برنامه‌های مثبت دارویی درکنار آموزش راه‌های پیشگیری علاوه بر کاهش مرگ‌ومیر و تعداد مبتلایان می‌تواند بار ایجادشده روی سیستم بهداشتی درمانی را کنترل کند.

کرونا ویروس‌ها، خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مختلفی را از سرماخوردگی معمولی گرفته تا سندرم حاد و شدید تنفسی، ایجاد می‌کنند.

همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ که به‌واسطه ویروس SARS-COV-۲ ایجاد شد، اولین بار توسط سازمان بهداشت جهانی در چین گزارش شد و سپس به‌صورت یک بحران جهانی بی‌سابقه درآمد که هنوز هم دنیا به‌طور کامل از تبعات آن رهایی نیافته است.

همه‌گیری بیماری کرونا و شدت عفونت و مرگ‌ومیر بالای آن، چالش‌های عجیب و بسیار گسترده‌ای را در سامانه های بهداشتی اکثر کشور‌های جهان به وجود آورد و تقلا‌ها را برای یافتن واکسن و دارو‌های جدید به اوج رساند. این تلاش باوجود فروکش کردن موج‌های عمده این بیماری، هنوز هم به شکلی جدی در جریان است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد