اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاربرد شگفت انگیز وسایلی که تا کنون نمی دانستید! + عکس

ما هر روز از وسایل مختلف زیادی استفاده می کنیم اما بیشترمان به ندرت در آن ها عمیق می شویم.

به گزارش سایت طلا، ما هر روز از وسایل مختلف زیادی استفاده می کنیم اما بیشترمان به ندرت در آن ها عمیق می شویم. به علاوه، به قدری به طراحی خاص آن ها عادت کرده ایم که تقریباً هیچ وقت برایمان سؤال نمی شود که چرا به این شکل ساخته شده اند. اما احتمالاً متوجه جزئیاتی سؤال برانگیز در وسایل مختلف شده اید که کاربرد آن ها همیشه برایمان معما بوده است.در ادامه از کاربرد برخی از همین جزئیات خواهیم گفت.

۱- فرورفتگی کف بطری های پلاستیکی

اگر آدم جزئی نگری باشید، احتمالاً متوجه یک فرورفتگی عجیب در کف بطری های پلاستیکی شده اید. اما احتمالاً اسم و کاربرد بسیار ویژه ی آن را نمی دانید.

به این فرورفتگی Deco Lug گفته می شود و کمک می کند طرحی که قرار است روی بطری چاپ شود در جای صحیح خود قرار گیرد. بدون آن، طرح چاپی روی بطری قرینه و زیبا از آب در نمی آید. با دکو لاگ طرح مورد نظر روی همه ی بطری های پلاستیکی ای که به طور انبوه تولید می شوند، دقیقاً در یک جا چاپ می شود.

۲- دوخت V شکل پایین یقه

در نگاه اول چیزی جز یک دوخت V شکل دکوری روی تیشرت ها و سوییشرت ها به نظر نمی رسد اما در حقیقت، کاربرد خاصی دارد.

در سال ۱۹۳۰ زمانی که تولید نوع لباس های ورزشی تازه آغاز شده بود، این مثلث ۲ کاربرد داشت: هم برای اینکه یقه بیشتر کش بیاید و هم برای اینکه عرق بدن جذب شود. از آنجایی که حالا لباس های ورزشی از پارچه های نرم تری تولید می شوند، دیگری نیاز به استفاده از چنین دوختی نیست. به علاوه، بسیاری از شرکت های تولیدکننده ی لباس های ورزشی سعی بر کاهش هزینه های تولید دارند، به همین دلیل ممکن است هر چه می گذرد کمتر و کمتر با چنین دوختی مواجه شویم.

۳- تای کنار یقه ی سرهمی های نوزادی

اگر تا به حال از خودتان پرسیده اید که کاربرد آن تای عجیبی که روی قسمت شانه ی سرهمی های نوزادی وجود دارد چیست، خودتان را برای پاسخی حیرت انگیز آماده کنید. شاید چیزی دکوری به نظر برسد، اما کاربرد بسیار مهمی دارد. با وجود این تا است که می توانید سرهمی را از پایین از تن نوزاد بیرون بکشید، نه از بالا. همین مسأله درآوردن لباس نوزاد را راحت تر می کند.

۴- قسمت های پلاستیکی کنار گوشی

این روزها کمتر وسیله ای هست که بیشتر از گوشی هوشمند از آن استفاده کنیم. با اینکه هر روز ساعت ها با آن کار می کنیم، اما بیشترمان همه ی ویژگی های پنهانش را نمی شناسیم. این مسأله در مورد آن خطوط کوچک مرموزی که روی کناره های گوشی قرار دارد هم صدق می کند. شاید چیز بی اهمیتی به نظر برسد اما به طور حتم یکی از مهم ترین جزئیات این دستگاه است.

این خطوط مانند یک آنتن عمل می کنند که گوشی شما را قادر به دریافت سیگنال امواج رادیویی می سازند. بیشتر گوشی های هوشمند از جنس فلز هستند که امواج رادیویی را از خود عبور نمی دهد. به همین دلیل، وجود یک تکه ی پلاستیکی کوچک در گوشی لازم است تا دستگاه بتواند به درستی کار کند.

۵- فرم خاص شکلات تابلرون

چون شکلات تابلرون در سوییس تولید می شود، خیلی ها تصور می کنند فرم مثلث شکل تکه های این شکلات از کوه های آلپ سوییس الهام گرفته شده است. اما حقیقت آن است که شکلات تابلرون نه به دلایل زیبایی شناسانه، بلکه به دلایل کاربردی به این شکل طراحی شده است. این شکلات به این دلیل اینگونه طراحی شده که اگر خواستید با فشار انگشت یکی از تکه های مثلثی شکل شکلات را بِکَنید، به راحتی و به طور کامل از آن جدا شود.

۶- شبکه توری سیاه رنگ روی در مایکروفر

شاید بعضی هایمان فکر کنیم آن شبکه توری سیاه رنگ روی در مایکروفر جز اینکه نگذارد از تماشای غذای خود در حال گرم شدن لذت ببریم کاربرد دیگری نداشته باشد. اما حقیقت آن است که همین ویژگی ساده نقش بسیار مهمی از لحاظ ایمنی دارد. بدون آن، ما در معرض آثار منفی مایکروفرها قرار می گرفتیم. این شبکه توری سیاه رنگ معمولاً از جنس فولاد یا یک نوع فلز دیگر است که تشعشعات را برمی گرداند و اجازه ی عبور آن از شیشه ی مایکروفر را نمی دهد.

۷- حاشیه ی صفحات

کاربرد حاشیه ی صفحات، در ابتدا باقی گذاشتن فضایی برای یادداشت برداری یا راهنمایی در خصوص تعداد جمله هایی که در یک صفحه جا می شود، نبود. حاشیه ها برای این اختراع شدند که نوشته ی روی صفحه از موش ها که آن زمان در بسیاری از خانه ها وجود داشتند، در امان بماند. چون موش ها دور کاغذها را می جویدند، با فاصله ای که به واسطه ی حاشیه گذاری به وجود می آمد، نوشته ی روی صفحه محفوظ می ماند.

۸- منگوله ی کلاه

منگوله کلاه شاید چیزی جز یک تزئین زیبا و بامزه به نظر نرسد اما حقیقت آن است که در گذشته کاربرد مهمی داشته. ملوان ها کلاه های منگوله دار به سر می گذاشتند تا در هوای طوفانی، سرشان از برخورد با سقف کشتی صدمه نبیند و در حقیقت، منگوله ی کلاه نقش ضربه گیر را داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد