اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درمان گرما زدگی در خانه

مواقعی وجود دارد که گرمای بدن شما افزایش می یابد. این وضعیت به عنوان گرمازدگی شناخته می شود. گرمازدگی به دلیل گرمای شدید، برخی غذاها یا عوامل دیگر بوجود می آید.

مواقعی وجود دارد که گرمای بدن شما افزایش می یابد. این وضعیت به عنوان گرمازدگی شناخته می شود. گرمازدگی به دلیل گرمای شدید، برخی غذاها یا عوامل دیگر بوجود می آید.

حمام سرد پا

قرار دادن پاها در آب سرد بدن شما را خنک می کند و باعث کاهش دمای بدن شما میشود. به سادگی آب سرد و تکه های یخ را به یک سطل آب بریزید و پاهای خود را تا ۲۰دقیقه در آن قرار دهید کنید .

آب نارگیل

نوشیدن آب نارگیل یک راه عالی برای طراوت و احیای بدن است. ویتامینها، مواد معدنی و الکترولیتهای موجود در آب نارگیل، آن را به روشی مؤثر برای آبرسانی و درمان گرمازدگی تبدیل میکند.

نعناع

نعناع ، به دلیل داشتن مقدار زیادی منتول ، دمای بدن را کاهش میدهد. می توانید یک دمنوش نعناع گرم یا سرد درست کنید و آن را در طول روز بنوشید. اگرچه همه فکر میکنند چای داغ باعث می شود دمای بدن افزایش پیدا کند اما نوشیدنی های گرم به شما کمک کند بیشتر عرق کنید و به خنک شدن بدن کمک میکند.

غذاهای آبرسان

میوه های آب دار مانند طالبی، هندوانه و توت فرنگی گزینه های خوبی برای کاهش دمای بدن هستند. سعی کنید سبزیجات زیادی مانند کرفس، خیار و گل کلم بخورید. می توانید این غذاها را به صورت خام در سالاد مصرف کنید. ماست نیز یک غذای خنک کننده است.

آلوئه ورا

برگ ها و ژل داخلی این گیاه شفابخش می تواند به کاهش دمای بدن کمک کند. می توانید ژل آلوئه ورا را به پوست خود بمالید تا اثر خنک کنندگی داشته باشد. قبل از استفاده آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود.میتوانید ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه را در یک فنجان آب بریزید و آن را بنوشید.

دوغ

نوشیدن دوغ سنتی و سرد ،به کاهش دمای بدن و افزایش متابولیسم کمک میکند. دوغ سنتی ، مملو از پروبیوتیک، ویتامینها و مواد معدنی است که به کاهش دمای بدن کمک میکند.

فلفل

اگرچه خوردن غذاهای تند می تواند باعث احساس گرما شود، اما به کاهش دمای بدن شما نیز کمک می کند. کپسایسین موجود در فلفل قرمز پیام هایی را به مغز ارسال می کند تا نشان دهد بدن شما بیش از حد گرم شده است. این باعث می شود بیشتر عرق کنید و دمای بدن کاهش پیدا کند.

هیدراته بمانید

گرما باعث تعریق می شود که شما را خنک می کند. تعریق باعث کاهش مایعات بدن میشود. در طول روز آب بیشتری بنوشید. منتظر نمانید تا تشنه شوید. برای جلوگیری از کمآبی یا خستگی بیش از حد در طول روز آب بنوشید.

آبمیوه بدون قند بخورید

آبمیوه طبیعی بدون شکر افزوده نه تنها بدن را هیدراته میکند، بلکه دارای مواد مغذی مهمی است که شما را در هوای گرم فعال و پرانرژی نگه میدارد.

اگر گرمازده شده اید، این درمان ها به خنک شدن بدن شما کمک میکنند. اگر دمای بدن شما به دلیل نامشخصی بالا باشد ، یک بیماری زمینه ای دارید، بالای ۶۵ سال سن دارید، باردار هستید باید به پزشک خود مراجعه کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد