اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تهیه دارو‌های ایدز و سل در فضا!

به گفته سازمان فضایی روسیه طی پژوهشی در ایستگاه فضایی بین المللی بیش از ۱۰۰ ساختار فضایی از پروتئین‌ها تحلیل شده اند که این امر به توسعه دارو‌هایی برای درمان سل و ایدز کمک می‌کند.

به گزارش سایت طلا، به گفته سازمان فضایی روسیه طی پژوهشی در ایستگاه فضایی بین المللی بیش از ۱۰۰ ساختار فضایی از پروتئین‌ها تحلیل شده اند که این امر به توسعه دارو‌هایی برای درمان سل و ایدز کمک می‌کند.

به گفته راسکاموس (سازمان فضایی روسیه) نتایج آزمایش‌های بلورشناسی در ایستگاه فضایی بین المللی به تولید دارو‌های جدیدی برای درمان سل و ایدز کمک می‌کنند.

راسکاسموس پس از نشست شورای آکادمی علوم روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: دیمیتری پاشیشین، سخنگوی شرکت موشک فضایی انرژیا نتایج آزمایش فرآوری موارد در فضا را اعلام کرده است. بیش از ۱۰۰ ساختار فضایی از پروتئین‌ها تحلیل شده اند که این امر به توسعه دارو‌هایی برای درمان سل و ایدز کمک می‌کند.

پیش از این پروتئین‌های ویروس کرونا نیز به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده اند.

نمونه‌های به دست آمده برای رمزگشایی از ساختار پروتئین‌ها و بررسی مکانیسم‌های نحوه ورود ویروس‌ها به بدن انسان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. نتایج تحقیقات برای تولید دارو‌های ضد ویروسی به کار می‌روند.

طی این جلسه یوگنی لوپیان، معاون پژوهشگاه فضایی RAS تخمین زد اگر روسیه و چین تلاش‌های خود در حوزه سنجش از دور زمین را با یکدیگر ترکیب کنند، احتمالا بتوانند گروهی از ماهواره‌ها را تولید کنند که از نظر توانایی با ماهواره‌هایی که در اختیار ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستند، قابل مقایسه باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد