اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین شیری که می توانید در تمام زندگی تان بخورید

شیر یکی از مهم ترین لبنیاتی است که پزشکان به خوردن روزانه آن توصیه می کنند. اما بهترین شیری که می توانیم بخوریم چیست؟

به گزارش سایت طلا، برخی از افراد نمی توانند به دلایل پزشکی شیر گاو مصرف کنند و برخی نیز به دلیل رژیم غذایی خود شیر گیاهی را ترجیح می دهند. با این حال شیر گاو و یا شیر گیاهی کدام بهترین گزینه برای سلامتی شما است.

همه ما میدانیم که شیر منبع بسیار خوبی از کلسیم و پروتئینِ و یکی از مواد غذایی ضروری است که ما باید در برنامه غذایی روزانه خود حتما از آن استفاده کنیم و البته بهترین انتخاب نیز شیر پاستوریزه کم چرب است.

در عین حال برخی از افراد هستند که با مصرف شیر دچار مشکلات گوارشی می‌شوند که برای این گروه شیرهای بدون لاکتوز وجود دارد و با مصرف آن ها دیگر به مشکلات گوارشی بر نمی خورند.

شیر گاو

برخی از افراد نیز به علت آلرژی و عدم تحمل لاکتوز که به شیر لبنی دارند می توانند شیر های جایگزین که از منابع گیاهی به دست می آیند مانند شیر بادام و شیر سویا مصرف کنند.اما به یاد داشته باشید اگر به سویا یا بادام آلرژی دارید شیر آن ها نمی تواند منبع خوبی باشد.

کالری: از نظر کالری در مقدار برابری از این شیرها، شیر گاو بیشترین کالری و شیر بادام کمترین کالری دارد و کالری شیر سویا تقریباً معادل شیر کم چرب دارای کالری است.

شیر بادام

پروتئین: از نظر مقدار پروتئین شیر سویا مشابه شیر گاو است اما شیر بادام پروتئین کمی دارد و منبعی فقیر از پروتئین به شمار می آید.

کلسیم: از نظر کلسیم شیر گاو کلسیم بالایی دارد شیر بادام و شیر سویا از نظر کلسیم فقیر هستند مگر ان که از انواع غنی شده‌ آن ها استفاده کنید البته شیر سویا منبع خوبی از پتاسیم به حساب می آید.

اگر بخواهیم نتیجه کلی بگیریم بهترین شیر، شیر گاو است که باید پاستوریزه و کم‌چرب باشد اما اگر به هر دلیلی نمی توانیم از این شیر استفاده کنیم شیر سویا و شیر بادام تا حدودی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد