اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با خوردن یک مشت آجیل 7 بیماری را درمان کنید

آجیل یکی از قدیمی ترین خوراکی های مغذی در بین مردم دنیا است که برای افزایش هوش به خوردن آن توصیه می کردند.

به گزارش سایت طلا، مصرف منظم آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل،کنترل کننده کلسترول است و فواید زیادی نیز برای سلامتی دارد‌.

آجیل ها شامل اسیدهای چرب غیر اشباع و مواد مغذی دیگری مانند ویتامین ها، پروتئین، فیبر و...هستند که به تنهایی می توانند بخش بزرگی از نیاز های بدن را به انواع مواد مغذی تامین کنند.

1. کاهش التهاب

گردو علاوه بر این که حاوی میزان بالایی از آنتی اکسیدان هاست، در محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی که می تواند منجر به بیماری های قلبی، سرطان و پیری زودرس شود، نقش مهمی دارد. گردو ثروتمندترین آجیل از نظر داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ است که با تورم و التهاب مبارزه میکند.

2. افزایش سلامت روده

بادام حاوی سه گرم فیبر در هر سه اونس است و غنی ترین آجیل از نظر داشتن ویتامینEبه شمار می رود. مصرف منظم بادام در کاهش وزن نیز مؤثر است. بادام با افزایش باکتری های خوب و تقویت سیستم ایمنی بدن برای روده نقش محافظتی دارد .

خواص آجیل

3. بهبوددهنده سطح حافظه

بادام زمینی غنی از روی و آهن است و منجر به جلوگیری از بروز کم خونی می شود. بادام زمینی همچنین منبع خوبی از منیزیم است. مصرف منیزیم با بهبود سطح حافظه و محافظت در برابر از دست دادن حافظه ارتباط دارد.

4. بهبود سطح خلق و خوی با مصرف پسته

پسته سرشار از آنتی اکسیدانی به نام گاماتوکوفرول است که به سلامت سیستم عصبی کمک می کند. پسته حاوی ویتامین ب ۶ است که با بهبود خلق و خوی و تقویت سیستم ایمنی بدن ارتباط مستقیم دارد.

5. مدیریت دیابت

سطح بالای چربی های اشباع نشده در آجیل می تواند منجر به بهبود سلامت قلب و عروق و بهبود کنترل دیابت نوع ۲ شود. فندق غنی از ویتامینEاست که منجر به جلوگیری از بروز آب مروارید میشود.

آجیل

6. کاهنده علائم افسردگی

سلنیوم موجود در کشمش به سلامت پوست کمک می کند. کشمش همچنین حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های آ و ب است و منجر به کاهش علائم افسردگی و مشکلات عصبی میشود.

7. کاهنده کلسترول بد

تخمه کدو سرشار از منیزیوم است و به خاطر وجود فیتواسترول ها؛ سطح کلسترول ال دی ال را کاهش می دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد