اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موافقت کشورهای اروپایی با تغییر واحد پولی کرواسی به یورو

کشورهای اروپایی بعد از چراغ سبز کمیسیون اروپا، با تغییر واحد پولی کرواسی به یورو و ورود این کشور به منطقه ارز مشترک موافقت کردند.

به گزارش سایت طلا ، کمیسیون اتحادیه اروپا چندی پیش موافقت خود را با پیوستن کرواسی به منطقه یورو و تبدیل پول این کشور به واحد پولی اروپا اعلام کرد.

چراغ سبز کمیسیون اروپا به کرواسی، پس از بررسی آخرین گزارش‌های این کشور در پاسخ به درخواست‌های سخت‌گیرانه بروکسل برای اصلاحات اقتصادی و بانکی داده شد.

از میان هفت کشور اتحادیه اروپا که خواهان پیوستن به حوزه یورو هستند، کرواسی تنها عضوی است که تمام مطالبات پولی و بانکی کمیسیون اروپا را عملی کرده است. تطبیق مقررات داخلی با معیارهای یورو، ذخیره کافی پشتوانه مالی در بانک مرکزی مستقل، ثبات قیمت‌ها، پایداری مالیاتی و ثبات ارزش پول ملی ازجمله مطالبات اصلی کمیسیون برای پذیرش عضو جدید در حوزه یورو است.

آندری پلنکویچ، نخست وزیر کرواسی هم پس از آن با انتشار پیامی در توییتر از این تصمیم اتحادیه اروپا استقبال کرد و نوشت: کرواسی به زودی به حوزه یورو خواهد پیوست و یکی از اهداف استراتژیک ما تامین خواهد شد. یورو اقتصاد کرواسی را قوی‌تر خواهد کرد و منافع زیادی برای شهروندان و جامعه خواهد داشت.

حال اس ار اف سوئیس در مطلبی نوشت: کشورهای اتحادیه اروپا هم به جدیدترین کشور عضو، کرواسی، اجازه می دهند تا یورو را معرفی کند. این مرحله قرار است در 1 ژانویه 2023 انجام شود.

کرواسی که حدود 4.1 میلیون نفر جمعیت دارد، سال ها تلاش کرده است تا معیارهای ورود به باشگاه یورو را برآورده کند.

در کرواسی به ویژه صنعت گردشگری با انتظارات زیادی منتظر معرفی یورو است. این کشور با ساحل طولانی آدریاتیک به شدت وابسته به این صنعت است. در عین حال، بسیاری از مردم نگران هستند که هزینه زندگی در نتیجه تبدیل به واحد پول رایج اروپا به شدت افزایش یابد.

به این ترتیب و در صورت تائید نهایی شورای اتحادیه اروپا، این کشور کوچک شرق اروپا از آغاز سال 2023، کونا، واحد پول ملی خود را به یورو تغییر خواهد داد. در صورت رای موافق شورا، کرواسی بیستمین کشور حوزه یورو خواهد شد.

در اول ژانویه 2015، لیتوانی آخرین کشوری بود که به عنوان نوزدهمین عضو گروه کشورهای دارای واحد پول مشترک (منطقه یورو) پذیرفته شد.

یورو در اول ٰژانویه 2002 وارد بازار کشورهای اروپایی شد. در حال حاضر بلغارستان، جمهوری چک، مجارستان، لهستان، رومانی و سوئد هم متقاضی پیوستن به کلوب پول واحد اروپایی هستند. دانمارک همچنان بر استفاده از کرون تاکید دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد