اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چند مواد غذایی که بعد از ورزش باید از آن پرهیز کنید

غذا خوردن بعد از تمرین برای ریکاوری بدن مانند پروتئین رسانی به ماهیچه‌ها، کاهش التهاب و کمک به ساخت یا حفظ بخش های عضلانی بدون چربی ضروری است.

غذا خوردن بعد از تمرین برای ریکاوری بدن مانند پروتئین رسانی به ماهیچهها، کاهش التهاب و کمک به ساخت یا حفظ بخش های عضلانی بدون چربی ضروری است. در این مقاله با چند دستورالعمل غذایی که بعد از ورزش باید آن را رعایت کنید، آشنا می شوید . تا مطمئن شوید که چه غذاهایی سالم هستند و چه غذاهایی خیر.

خوردن سالاد بلافاصله بعد از تمرین

سالادها سرشار از فیبر هستند و به انرژی بیشتری برای هضم غذا در روده نیاز دارند. بعد از تمرین، بیشتر فیبرها از دستگاه گوارش شما دفع میشود، پس انتخاب خوبی برای وعده های غذایی قبل از ورزش نیست. شما باید غذاهایی مانند کربوهیدرات و پروتئین مانند اسموتی با موز و پودر پروتئین را انتخاب کنید.

یک نوشیدنی ورزشی بعد از تمرین

اگر ورزش شما کمتر از ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد، به یک نوشیدنی ورزشی نیاز نخواهید داشت. خوردن وعده های غذایی متعادل و میان وعده ها و نوشیدن آب برای جبران الکترولیت های از دست رفته و گلیکوژن ذخیره شده کافی است. بیشتر نوشیدنیهای ورزشی حاوی قند و افزودنیهایی هستند که برای افرادی که ورزش میکنند تا سالم بمانند خوب نیستند.

یک نوشیدنی ورزشی بعد از تمرین

هیدراته ماندن

نوشیدن آب قبل ، حین و بعد از تمرین بسیار مهم است. وقتی ورزش میکنیم، مایعات از طریق تعریق از دست میروند و باید جایگزین شوند. هر چه بیشتر عرق کنیم، به آب بیشتری نیاز داریم. کم آبی بدن می تواند منجر به سردرد، خستگی، گرفتگی عضلات و مشکلات گوارشی شود. بعد از ورزش حداقل ۲ لیوان آب بنوشید. اگر ورزش های سخت انجام می دهید و یا در محیط های گرم و مرطوب ورزش میکنید ، ممکن است به مایعات یا الکترولیت های بیشتری نیاز داشته باشید.

عدم مصرف کربوهیدرات

شاید فکر کنید پروتئین تنها چیزی است که بعد از ورزش به آن نیاز دارید، اما کربوهیدرات ها هم به اندازه پروتئین ها مهم هستند. کربوهیدرات ها منبع سوخت اولیه بدن ما هستند که بدن ما بعد از تمرین به آن نیاز دارد. ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات با پر کردن ذخایر گلیکوژن، کمک به ساخت و ترمیم عضله و آماده کردن شما برای تمرینات بعدی به افزایش انرژی شما کمک می کند. به عنوان مثال، به جای نوشیدن یک شیک پروتئینی مخلوط با آب، در عوض یک اسموتی با پروتئین بالا همراه با میوه مصرف کنید.

غذا نخوردن

استفاده از ورزش بهعنوان راهی برای حفظ یا کاهش وزن وسوسهانگیز است ، اما تغذیه و رژیم مناسب برای حفظ توده عضلانی بدون چربی مهم است. غذا خوردن به کاهش هورمون های استرس و تعادل قند خون در طول روز کمک می کند. غذا نخوردن با افزایش وزن مرتبط است.

عدم مصرف کربوهیدرات

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد