اونس طلا2317.78
مظنه14,896,000
18 گرم3,438,700
ارزش سکه33,560,688
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

چگونه علاوه بر رایگان شدن قبض برق، پاداش ۳۰ هزار تومانی دریافت کنیم؟

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: اگر مشترکی بتواند مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات‌ساعت برساند، در کنار رایگان شدن قبض، حدود ۳۰ هزار تومان نیز از صنعت برق بستانکار خواهد شد.

به گزارش سایت طلا،یکی از سیاست‌هایی که «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیروی دولت سیزدهم بر آن تاکید دارد لحاظ شدن پاداش برای مشترکانی که مصرف خود را بهینه کنند، باهدف نهادینه‌سازی مصرف صحیح انرژی است.

وی سال گذشته بر این نکته تاکید کرد که باید مشترکان از مزایایی صرفه‌جویی که در مصرف می‌کنند برخوردار شوند.

بر این اساس به‌تازگی هم وزیر نیرو گفت: امسال برای افرادی که در مصرف خود صرفه‌جویی می‌کنند، پاداش‌هایی پیش‌بینی کردیم که با انجام اقدام‌های کوچک مدیریت مصرفی می‌توانند پاداش لازم را برای صرفه‌جویی بگیرند.

بر اساس گزارش تازه روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران " مصطفی رجبی مشهدی" مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: اگر مشترکی در مناطق عادی با الگوی ۳۰۰ کیلووات‌ساعت در تابستان بتواند مصرف خود را به ۲۵۰ کیلووات‌ساعت برساند، قبض برق رایگان خواهد داشت.

وی ادامه داد: در مناطق گرمسیر یک با سقف مصرف ۳ هزار کیلووات‌ساعت در تابستان نیز، امکان صرفه‌جویی بیشتر وجود دارد. این دسته از مشترکان می‌توانند با خاموش‌کردن یک کولر، تا ۵۰۰ هزار تومان ماهیانه از طرح تشویقی برخوردار شوند.

سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکانی که از الگوهای تعیین شده بیشتر مصرف دارند نیز هرچقدر که مصرف خود را کاهش دهند، به‌صورت پلکانی از صورتحساب آنها کاسته خواهد شد مثلا اگر مشترکی مصرف برق خیلی از الگو بالاتر داشته باشد و بتواند مصرف خود را حدود ۳۰درصد کاهش دهد، تا ۶۰ درصد از مبلغ قبض وی کاسته می‌شود.

رجبی مشهدی افزود: در نهایت کسانی که الگوها را رعایت نکرده و با طرح‌های تشویقی مصرف خود را کاهش ندهند، قبض‌های سنگینی دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: جا دارد که به مشترکان پرمصرف هشدار دهیم که با شروع فصل تابستان استفاده درست از وسایل سرمایشی را در دستور کار خود قرار دهند و از دمای ۲۵ درجه در کولرهای گازی و از دور کند در کولرهای آبی استفاده کنند که این خود می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق درباره تغییر ساعت کاری اداری گفت: توافق شده که استانداران به پیشنهاد شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق در استان ها، با تغییر ساعت کار اداری موافقت کنند.

رجبی مشهدی ادامه داد: اداره‌ها کار خود را زودتر از قبل آغاز و زودتر به پایان برسانند تا ساعت اوج مصرف یعنی ۱۲ تا ۱۷وسایل سرمایشی به طور کامل خاموش شود.

وی افزود: این اقدام به تنهایی می تواند ۱ هزار تا ۱ هزار و ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی در پی داشته و امکان تامین پایدار انرژی برای سایر مشترکان را فراهم می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد