اونس طلا2394.45
مظنه16,191,000
18 گرم3,737,700
ارزش سکه36,478,323
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

بعد ازخوردن غذا مسواک نزنید

شکی نیست که مسواک زدن یکی از کارهای مهم برای بهداشت دهان و دندان شماست. اما انجام آن در زمان نامناسب ، تمام تلاش‌های شما برای سالم و قوی نگه داشتن دندان هایتان را خراب می کند.

شکی نیست که مسواک زدن یکی از کارهای مهم برای بهداشت دهان و دندان شماست. اما انجام آن در زمان نامناسب ، تمام تلاشهای شما برای سالم و قوی نگه داشتن دندان هایتان را خراب می کند. برخی افراد ترجیح میدهند قبل از صبحانه دندانهای خود را مسواک بزنند در حالی که برخی دیگر این کار را بلافاصله بعد از خوردن غذا انجام میدهند.

آسیب به مینای دندان

مسواک زدن به ازبین بردن باکتریها کمک میکند و از مینای دندان محافظت میکند، اما در برخی موارد، میتواند برعکس عمل کند. وقتی چیزی اسیدی میخورید یا مینوشید، مانند آب پرتقال، آب گریپ فروت، یا آب لیمو، اسید سیتریک موجود در این غذاها میتواند به طور موقت مینای دندان را نرم کند و مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذا میتواند مینای دندان را ضعیف کند.

اگر دوست دارید یک لیوان آب پرتقال بخورید یا برای صبحانه یک تکه لیمو به آب خود اضافه کنید، ۳۰ دقیقه بعد از آن مسواک بزنید. اگر وقت زیادی ندارید، قبل از صبحانه مسواک بزنید.

آسیب به مینای دندان

تأثیربر رنگ دندانها

مینای دندان ، از دندانهای شما محافظت میکند. اگرچه سختترین بافت بدن انسان است، مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا خوردن میتواند به آن آسیب برساند. وقتی مینای دندان محکم نباشد، دندانهای شما را از جهات مختلف تحت تأثیر قرار می دهد و رنگ آنها را بخاطر آسیب پذیری، زرد می کند.

حساس کردن دندان

اگر هنگام خوردن چیزهای گرم یا سرد دچار درد شدید و ناگهانی شدید، این نشانهای از حساسیت بیش از حد دندانهای شما است. حساسیت دندان به دلایل مختلفی رخ می دهد، و یکی از آنها مینای ضعیف دندان است. از آنجایی که مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن برخی غذاها می تواند حساسیت دندان را افزایش دهد، بهتر است از این کار جلوگیری کنید و قبل از غذا مسواک بزنید.

 افزایش ترشح بزاق دهان

افزایش ترشح بزاق دهان

مسواک زدن بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب به شما کمک میکند صبحها سرحالتر شوید و همچنین باعث افزایش ترشح بزاق می شود. از آنجایی که بزاق شما حاوی عوامل ضد میکروبی است، به تجزیه راحتتر غذا کمک میکند و به طور طبیعی باکتریهای مضری را که مسئول پوسیدگی دندان هستند، از بین میبرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد