اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پرسشی از سفیر فرانسه در ایران

یک حقوقدان و کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در توییتی از سفیر فرانسه در ایران پرسید فرانسه بر چه اساسی توقیف نفتکش‌های یونان توسط ایران را «نقض جدی حقوق بین‌الملل» می‌خواند؟

یک حقوقدان و کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در توییتی از سفیر فرانسه در ایران پرسید فرانسه بر چه اساسی توقیف نفتکش‌های یونان توسط ایران را «نقض جدی حقوق بین‌الملل» می‌خواند؟

به گزارش سایت طلا ، رضا نصری در توییتی نوشت :

پرسشی از سفیر فرانسه در ایران:

فرانسه بر چه اساسی توقیف نفتکش‌های یونان توسط ایران را «نقض جدی حقوق بین‌الملل» می‌خواند؟

ایران در واکنش به دزدی دریایی یونان به «اقدام متقابل» دست زد؛ و اقدام متقابل آن نیز از تمام شرایط لازم «قانونی بودن» برخوردار است. یعنی:

اقدام ایران در پاسخ به یک عمل متخلفانه بین‌المللی است؛ پیرو درخواست از یونان برای توقف آن عمل متخلفانه صورت گرفته؛ متناسب و برگشت‌پذیر است؛ و به منظور ترغیب یونان به رعایت وظایفش طبق حقوق بین‌الملل انجام شده.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای توقیف دو نفت‌کش یونانی در خلیج فارس توسط ایران را مغایر با قوانین بین‌المللی تلقی کرده و خواستار آزادسازی فوری آن‌ها شد.

به نقل از وبگاه خبری العربی الجدید، فرانسه توقیف دو نفت‌کش یونانی در خلیج فارس توسط ایران را در پی مصادره محموله نفت ایران توسط یونان از یک کشتی در آب‌های این کشور را محکوم کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه آمده است: فرانسه بر تعهدش نسبت به قوانین بین‌المللی که حافظ آزادی دریانوردی و امنیت کشتی‌رانی است، تاکید می‌کند. ما از ایران می‌خواهیم فورا این اقدامات را که با این اصول مغایرت دارند، متوقف کند.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد