اونس طلا2351.65
مظنه15,316,000
18 گرم3,535,700
ارزش سکه34,506,948
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
گزارش آگهی

فرصتی برای سرمایه گذاری مطمئن با صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت

یکی از روش‌ های سرمایه گذاری، صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری هستند. این صندوق‌ها یکی دیگر از ابزار سرمایه‌ گذاری به شماره آمده و امروزه افراد زیادی به جای سرمایه‌ گذاری در بانک‌ ها، در این صندوق‌ ها سرمایه‌ شان را قرار می‌ دهند.

یکی از روش‌ های سرمایه گذاری، صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری هستند. این صندوق‌ها یکی دیگر از ابزار سرمایه‌ گذاری به شماره آمده و امروزه افراد زیادی به جای سرمایه‌ گذاری در بانک‌ ها، در این صندوق‌ ها سرمایه‌ شان را قرار می‌ دهند. قرار دادن سرمایه در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری از ریسک بسیار پایینی برخوردار است و این امکان وجود دارد که بازدهی قابل قبولی به اندازه بانک‌ ها برای افراد به وجود بیاید. یکی از انواع صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری، صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت هستند که سرمایه‌ ای که از افراد می‌ گیرند را در اوراق‌ های کم ریسک مانند سپرده‌ های بانکی یا اوراق مشارکت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند. اگر نمی‌ خواهید در رابطه با سرمایه‌ تان ریسکی کنید و می‌ خواهید با سرمایه‌ گذاری آن در جایی از سودی قابل اطمینان و خوب بهره‌ مند شوید، می‌ توانید سرمایه‌ تان را در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت قرار دهید.

منظور از صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت چیست؟

در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت تیم‌ ها و مدیران این صندوق‌ ها، مناسب‌ ترین اوراق را برای سرمایه‌ گذاری پیدا می‌ کنند و سپس با سرمایه‌ ای که از مردم دریافت کرده‌ اند، اقدام به سرمایه‌ گذاری خواهند کرد. این افراد با خرید و فروش های به موقع و رصد مداوم اخبار بازار، سعی می‌ کنند بهترین معاملات را داشته باشند تا در نهایت بتوانند سود بیشتری برای صندوق‌ ها به ارمغان آورند.

قطعا اگر خود افراد بخواهند اقدام به سرمایه‌ گذاری کنند، نیاز است تا مدت زیادی آموزش دیده و برای فعالیت در بازار سرمایه آماده شوند. علاوه بر این سرمایه‌ گذاری کردن ریسک بسیار زیادی دارد چرا که ممکن است سرمایه‌ تان را به کل از دست بدهید. به همین جهت می‌ توانید با سپردن سرمایه‌ تان به صندوق‌ های درآمد ثابت، از دانش و تخصص تیم و مدیران این صندوق‌ ها استفاده کنید تا آنها برایتان اقدام به سرمایه‌ گذاری کنند.

سرمایه‌ گذاران در صندوق‌ های درآمد ثابت در هر روز از ماه که بخواهند می‌ توانند واحدهای خود را خرید و فروش کنند. همچنین این صندوق‌ ها به دو صورت اقدام به پرداخت سود برای اعضای خود می-کنند که یکی پرداخت سود به صورت دوره‌ ای و دیگری کسب سود از افزایش قیمت واحدهای صندوق است. شما به هر روشی که بخواهید، بعد از قرار دادن سرمایه و افزایش سود می‌ توانید سود خود را از این صندوق‌ ها دریافت کنید.

چطور به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت اطمینان کنیم؟

سوالی وجود دارد که ممکن است در ذهن هر کسی که می‌ خواهد اقدام به سرمایه‌ گذاری در این صندوق‌ ها کند پیش بیاید. این سوال این است که چطور به صندوق‌ های درآمد ثابت اطمینان کنم؟ باید گفت که ریسک و زیان از دست دادن دارایی‌ ها در صندوق‌ های درآمد ثابت به حداقل می‌ رسد.

از آنجا که 70 تا 90 درصد دارایی‌ های افراد در این صندوق‌ ها در گواهی سپرده بانکی، اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت دولتی سرمایه‌ گذاری می‌ شود، می‌ توان اعتماد بیشتری به آنها کرد چرا که اصل و سود همه مواردی که ذکر شد به واسطه بانک مرکزی یا خود دولت تضمین می‌ شود. وقتی سود به واسطه دولت و بانک مرکزی تضمین شود، احتمال ریسک به حداقل می‌ رسد و همچنین درصد زیان در دارایی‌ های افراد به مقدار چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با سود بانکی

تجربه ثابت می‌ کند که سودی که از طریق صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت حاصل می‌ شود از سودهای بانکی بیشتر است. در واقع صندوق‌ های درآمد ثابت با متمرکز کردن سرمایه‌ های خرد و گردآوری یک سبد نقدینگی بسیار بزرگ، به عنوان سپرد‌ ه‌ گذاری بزرگ با بانک‌ ها وارد مذاکره می‌ شوند و اینگونه در مقایسه با سرمایه‌ گذارانی که به صورت خرد در بانک‌ ها اقدام به سرمایه‌ گذاری می‌ کنند، از سود بیشتری بهره‌ مند می‌ شوند. سود به دست آمده توسط این سرمایه‌ گذاری صرف نظر از اینکه مقدار سرمایه‌ گذاری هر سرمایه‌ گذار چقدر بوده، بین همه به طور یکسان پخش خواهد شد.

علاوه بر این بخشی از سرمایه در صندوق‌ های درآمد ثابت در بازار سرمایه، در سهام یا دیگر دارایی-های ارزشمند سرمایه‌ گذاری می‌ شود که همین امر موجب رشد ارزش دارایی‌ های صندوق می‌ شود. سرمایه‌ گذاری‌ های انجام شده زیر نظر افراد خبره و با مهارت صورت می‌ پذیرد تا درصد زیان در دارایی‌ ها به حداقل برسد.

سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت چگونه است؟

سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ های درآمد ثابت کاری ساده و آسان است. سود در صندوق‌ های درآمد ثابت به صورت روز شمار محاسبه شده و در نهایت در پایان هر ماه به شکلی نقدی در حساب سرمایه‌ گذاران صندوق‌ ها وارد خواهد شد.

برای اینکه در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت ثبت نام کنید نیاز است تا به دفاتر صندوق‌ ها به صورت حضوری مراجعه کرده و مدارک شناسایی و هویتی خود مانند شناسنامه و کارت ملی را ارائه کنید. لازم به ذکر است که برخی از صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری امکان ثبت نام و خرید اینترنتی را هم به وجود آورده‌ اند که در این صندوق‌ ها می‌ توانید مدارک‌ تان را اسکن کرده و در بخش مربوط به ثبت نام بارگذاری کنید.

صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، فرصتی برای رشد سرمایه

اگر می‌ خواهید در کم ریسک‌ ترین حالت ممکن میزان دارایی‌ هایتان را به واسطه سرمایه‌ گذاری افزایش دهید می‌ توانید به سراغ صندوق‌ های درآمد ثابت بروید. این صندوق‌ ها با امکانات و خدماتی که به اعضای خود ارائه می‌ دهند فرصتی بهتر نسبت به بانک‌ ها هستند که از آنها به جهت سرمایه‌ گذاری استفاده کنید. در این راه ممکن است سوالاتی داشته باشید که ذهن‌ تان را درگیر خود کرده باشد. اگر هر سوالی داشتید، می‌ توانید با متخصصین و کارشناسان فعال در حوزه صندوق‌ های درآمد ثابت ارتباط بگیرید و سوال‌ هایی که دارید را از آنها بپرسید.

سخن آخر

هر چند سعی کردیم در این مطلب تمام آنچه نیاز است تا در مورد صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت بدانید را مطرح کنیم اما با این حال شاید برخی سوال‌ های شما بی‌ جواب مانده باشد. به همین جهت بهترین کار ارتباط با مشاورین صندوق‌ های درآمد ثابت است. شما می‌ توانید به سراغ دفاتر صندوق‌ های درآمد ثابت رفته و از آنها هر چه سوال دارید بپرسید و یا به صورت آنلاین از کارشناسانی که در این زمینه فعالیت می‌ کنند، سوال‌ هایتان را مطرح کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد