اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بدترین مکمل برای سلامت مغز

مکمل ها با وجود اینکه نمی توانند جای سالم غذا خوردن را بگیرند اما در شرایط خاص می توانند کمک کننده باشند. با این حال یک مکمل وجود دارد که ممکن است سلامت مغز را به خطر بیاندازد.

به گزارش سایت طلا، پزشکان بسیاری از اوقات در سنین بالا مکمل هایی را تجویز می کنند تا مطمعن شوند بدن انسان تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را در یافت می کند و از این طریق جلوی بیماری های ناخواسته را می گیرند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که مکمل غذایی ال سرین، یک ترکیب ضروری که بر عملکرد مغز تأثیر می‌ گذارد، ممکن است باعث کاهش شناختی در برخی از بزرگسالان شود.

ال سرین یک آمینو اسید طبیعی است که در بدن ساخته می شود و برای تولید فسفاتیدیل سرین یا به عبارت دیگر جزء اصلی تشکیل دهنده غشای سلول های مغز (که به عنوان نورون ها نیز شناخته می شود) ضروری است. یک آنزیم خاص وجود دارد که مسئول ایجاد سطوح طبیعی سرین بدن ما است که PHGDH نام دارد.

مکمل غذایی ال سرین

تحقیقات در متابولیسم سلولی گزارش داد که افزایش سطح سرین فرد (به ویژه از طریق مکمل) ممکن است منجر به بیماری آلزایمر و زوال عقل شود. در واقع در این مطالعه نشان داده شد که سطوح بالای این آنزیم می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

استرس شدید بر روی مغز (به دلیل تحریک بیش از حد) می تواند منجر به کاهش تعداد نورون های مغز شود و محققان معتقدند که یک چرخه متابولیک مانند برای جبران کاهش فعالیت مغز رخ می دهد.

سلول مغز

بدن به تولید بیشتر و بیشتر PHGDH ادامه می دهد تا سطح سرین و سلول های مغزی سالم را افزایش دهد. متأسفانه، زمانی که PHGDH در مغز بیش از حد باشد، استرس زیادی بر مغز وارد می‌شود و سلول‌های عصبی/مغزی به مرگ خود ادامه می‌دهند.

این چرخه به شکل مدام تکرار می شود تا مغز به حالت تعادل باز گردد اما متاسفانه باعث می شود تا سلول های مغز نابود شده و فرد به شکل شدید تری در معرض زوال عقل قرار بگیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد