اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر همیشه و با همه چیز لیمو می خورید این خبر را بخوانید

لیمو ترش یکی از میوه های بسیار پرخاصیت است که می تواند به افزایش سلامتی شما کمک کند. ادامه مطلب را بخوانید تا از 3 مزیت بزرگ این میوه با خبر شوید.

به گزارش سایت طلا، لیمو ترش یکی از میوه هایی است که می توان در هر فصلی از سال آن را به صورت تازه تهیه و استفاده کرد. شاید شما این میوه را مانند میوه های دیگر به تنهایی نخورید اما گنجاندن لیمو در رژیم غذایی خود می تواند مزایای بسیاری برای سلامتی بدنتان داشته باشد.

1. تقویت سیستم ایمنی بدن: لیمو یکی از منابع اصلی ویتامین سی به شمار می رود که مزایای متعددی برای سلامتی دارد. به گزارش Nutrients، ویتامین C یک ریز مغذی ضروری است که با حمایت از عملکردهای مختلف سلولی به دفاع از سیستم ایمنی طبیعی و سازگار کمک می کند.

به گفته متخصصین تغذیه، دریافت میزان کافی از ویتامین سی علاوه بر حمایت و تقویت سیستم ایمنی بدن، می تواند باروری مردان را نیز تقویت کند که در نتیجه مردان لازم است حتما لیمو را در رژیم غذایی خود داشته باشند.

2. کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه: اسید سیتریک موجود در لیمو می‌ تواند بر PH ادرار تاثیر بگذارد و احتمال تشکیل سنگ کلیه را کاهش دهد. لیمو حاوی سیترات است (نوعی نمک در اسید سیتریت) که می تواند با متصل شدن به کلسیم مانع از ایجاد سنگ کلیه شود. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند برای بهره مندی از این خاصیت لیمو، آن را در آب چکانده و نوش جان کنید.

3. بهبود فشار خون: لیمو حاوی فلاونوئیدی به نام هسپریدین است؛ یک ماده شیمیایی گیاهی که به طور معمول در مرکبات یافت می شود. هسپریدین می تواند برای بیماری های عروق خونی مانند هموروئید، رگ های واریسی و گردش خون ضعیف مفید باشد. همچنین به عملکرد بهتر عروق خونی کمک می کند و به کاهش التهاب و حفظ فشار خون سالم کمک می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد