اونس طلا2320.54
مظنه15,351,000
18 گرم3,543,700
ارزش سکه34,585,803
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

اگر از اینکه معده تان نفخ کند می ترسید از خوردن این غذاها دوری کنید

برخی از موادغذایی نفاخ هستند و در صورتی که زیاد از آن ها مصرف کنید می توانند باعث ایجاد ناراحتی های گوارشی در شما شوند.

به گزارش سایت طلا، احساس نفخ یکی از آزار دهنده ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای شما رخ دهد، در عین حال برای همه نیز ممکن است اتفاق بیافتد، حتی افرادی که همیشه غذای سالم می خورند. خوشبختانه ، شما می توانید پیگیری کنید که چه مواد غذایی باعث احساس نفخ در شما می شود.

هنگامی که احساس نفخ می کنید ، به معنای واقعی کلمه یک معده متورم دارید. در این مرحله گاز و هوا زیادی در معده شما وجود دارد که می تواند ناراحتی زیادی ایجاد کند.

چنین شکم متورمی اغلب بعد از خوردن یک وعده غذایی (بزرگ) مانند شام تولد یا عید اتفاق می افتد ، اما می تواند ناشی از عدم تحمل برخی غذاها یا بیماری روده باشد. آیا به طور منظم احساس نفخ می کنید و می خواهید از این ناراحتی خلاص شوید؟ پس از خوردن غذاهای زیر دست بکشید یا آن را محدود کنید:

لوبیا:

لوبیا بسیار غذای سالمی است و حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات ، پروتئین ، فیبر و سایر مواد مفید مانند ویتامین ها و مواد معدنی است. اما لوبیا همچنین حاوی آلفا گالاکتوزیداز است که باعث ایجاد نفخ می شود. با خیساندن لوبیا قبل از پخت ، می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید؛ چراکه باعث هضم راحت آن می شود.

لوبیا

نوشیدنی های گازدار:

نوشیدنی هایی مانند نوشابه حاوی اسید کربنیک است که با نوشیدن آن مستقیماً به روده می رود، در نتیجه باعث ایجاد نفخ در معده شما می شود. بهتر است به جای نوشیدنی های گازدار ، آب یا آبمیوه ی تازه بنوشید.

گندم:

بسیار ممکن است که گندم نفخ بیشتری نسبت به سایر غلات برای شما ایجاد کند.از نان هایی که در خمیرمایه ی آن گندم استفاده نشده است استفاده کنید.

پیاز:

پیاز در صورت خام خوردن باعث ایجاد ناراحتی های مختلف می شود. اما حتی اگر کاملاً پخته یا سرخ شوند ، می تواند برای معده شما هضم مشکلی داشته باشد. بنابراین ، ابتدا سعی کنید پیاز خود را به درستی بپزید یا سرخ کنید و در صورت امکان بهتر است از ادویه جات به جای پیاز برای طعم استفاده کنید.

پیاز

لبنیات:

لبنیات در صورتی که به آن حساس هستید می تواند ناراحتی زیادی ایجاد کند. هضم شیر ، پنیر ، ماست ، کره و سایر مواد غذایی حاوی لبنیات برای بدن دشوار است زیرا حاوی لاکتوز هستند و باعث ایجاد نفخ می شود. برای جلوگیری از این امر می توانید از محصولات بدون لاکتوز مانند شیر نارگیل یا شیر برنج استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد