اونس طلا2194.15
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پیشنهاد آمریکا برای اعمال تعرفه به جای تحریم نفت روسیه

آمریکا در نظر دارد به کشورهای اروپایی پیشنهاد کند تعرفه ای را روی نفت روسیه اعمال کنند تا نگرانی‌ها نسبت به امنیت تامین انرژی و افزایش قیمتهای نفت، برطرف شوند.

به گزارش سایت طلا ، انتظار می رود این پیشنهاد در نشست مقامات دارایی گروه هفت که هفته جاری در بروکسل برگزار می شود، مطرح شود. اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته است به موضع واحدی برای اعمال تدریجی تحریم علیه نفت روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲، دست پیدا کند.

اعضای گروه هفت اوایل ماه جاری متعهد شدند خرید نفت روسیه را متوقف کنند اما به زمان و نحوه اجرای این تصمیم اشاره ای نکردند. آمریکا واردات محصولات انرژی روسیه شامل نفت، LNG و زغال سنگ را ابتدای مارس ممنوع کرد. با این حال اروپا نمی تواند فورا خرید نفت روسیه را متوقف کند و از کمبود عرضه و افزایش شدید قیمتهای نفت و سایر محصولات انرژی که اقتصادهای این منطقه را می تواند به رکود بکشاند، واهمه دارد.

کمیسیون اروپا اوایل مه رسما پیشنهاد کرد ممنوعیت کامل علیه واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه تا پایان سال میلادی جاری اجرایی شود. اما اتحادیه اروپا همچنان در تلاش برای دستیابی به یک موضع واحد بوده و تلاش می کند مجارستان و سایر کشورهای اروپای مرکزی و شرقی را متقاعد کند از مخالفت با این تحریم، دست بردارند.

در نشست روز دوشنبه وزیران خارجه اتحادیه اروپا، این بلوک موفق نشد مجارستان را برای لغو وتوی تحریم نفت روسیه راضی کند. دیپلماتهای اروپایی امیدوارند در نشستی که آخر ماه میلادی جاری برگزار می شود، بتوانند به تصمیم واحدی برای ممنوعیت نفت روسیه دست پیدا کنند و تحریمها در مدت شش ماه به اجرا گذاشته شود و معافیتهایی برای کشورهای اروپای مرکزی از جمله مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک صادر شود.

مقامات وزارت خزانه داری آمریکا به خبرنگاران گفتند: اکنون آمریکا قرار است تعرفه ای را پیشنهاد کند که نفت روسیه را در بازار حفظ می کند اما درآمد نفتی را برای پوتین محدود خواهد کرد.

پوتین: اروپا با تحریمهای انرژی مرتکب خودکشی اقتصادی می شود

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اظهار کرد: اگر اروپا واردات نفت خام و گاز طبیعی از روسیه را ممنوع کند، مرتکب خودکشی اقتصادی خواهد شد.

پوتین افزود: تلاش برای کاهش عرضه انرژی روسیه، به اروپا آسیب خواهد زد نه روسیه و تورم را افزایش داده قیمتهای بالای انرژی را بالاتر خواهد برد. نه تنها چنین اقدامی به اروپا آسیب می زند و نه روسیه بلکه در واقع با افزایش قیمت نفتی که روسیه صادر می کند، درآمدش را تقویت خواهد کرد.

با این حال آلمان اعلام کرده است واردات نفت روسیه را تا پایان امسال متوقف خواهد کرد. اروپا تاکنون با معافیت دو کشور از تحریمها موافقت کرده است اما مجارستان حاضر به قبول تحریم نفتی نیست.

آژانس بین المللی انرژی برآورد کرده است تحریم نفت روسیه می تواند تولید نفت این کشور را به ۹.۶ میلیون بشکه در روز کاهش دهد. اما با ادامه مذاکرت کشورهای اروپایی، احتمال تصویب تحریم علیه نفت روسیه در اروپا ضعیف می شود.

مجارستان به اعضای اتحادیه اروپا اعلام کرده است حداقل ۸۱۱ میلیون دلار (۷۷۰ میلیون یورو) برای آماده سازی پالایشگاهها و خطوط لوله برای حذف نفت روسیه نیاز دارد.

این کشور که پیش از حمله روسیه به اوکراین، روابط نزدیکی با کرملین داشت، بزرگترین مخالف تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه است و اعلام کرده است به صدها میلیون دلار برای آماده سازی پالایشگاهها و خطوط لوله برای توقف واردات نفت روسیه نیاز دارد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، اعلام کرد: تحریم نفتی مثل انداختن بمب هسته ای روی اقتصاد مجارستان است. وزیر خارجه مجارستان هم هفته گذشته اعلام کرد از مخالفت با تحریم روسیه دست نمی کشد مگر این که کشورش صدها میلیون دلار ضروری برای کنار گذاشتن نفت روسیه را دریافت کند.

مجارستان همچنین خواهان آن است که واردات نفت از طریق خط لوله از این تحریم معاف شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، لیتوانی در واکنش به شکست مذاکرات وزیران خارجه اتحادیه اروپا، گفت: اتحادیه اروپا توسط یک کشور عضو، گروگان گرفته شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد