اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چهار ترفند که مصاحبه کنندگان از آنها برای آزمایش شما استفاده می کنند

در دنیای امروز، بررسی رزومه یک متقاضی و انجام یک مصاحبه استاندارد با آنها برای پیدا کردن یک کارمند عالی کافی نیست.

به همین دلیل است که کارفرمایان مجبورند از برخی ترفندها استفاده کنند و اکثر آنها به قدری ساده هستند که متقاضی می تواند در یکی از این تست های روانشناسی مردود شود و حتی متوجه خود آزمون نشود. در مقاله امروز چند ترفند جدید را که کارفرمایان معمولا در مصاحبه ها استفاده می کنند را به شما معرفی می کنیم.

1- به دلیلی به شما یک فنجان قهوه پیشنهاد می شود.

اخیراً تست "فنجان قهوه" در بین کارفرمایان محبوبیت پیدا کرده است. در ابتدای مصاحبه، رئیس نامزد را به آشپزخانه می برد و یک فنجان قهوه به آنها پیشنهاد می کند. پس از مصاحبه، کارفرما به دقت تماشا می کند که نامزد با فنجان چه خواهد کرد آیا آنها می پرسند که آن را کجا بگذارند، آیا آنها به سادگی فنجان را روی میز می گذارند، یا خودشان آن را در آشپزخانه می شویند.

2- رئیس عمداً شما را منتظر نگه می دارد.

اگر زمان مصاحبه برای ساعت 9 صبح برنامه ریزی شود، وضعیت می تواند بسیار سخت تر شود، اما زمانی که متقاضی زودتر وارد دفتر می شود، کارفرما همچنان مشغول است و کارجو باید 10 دقیقه منتظر بماند. و سپس 10 دقیقه دیگر. و سپس 15 دقیقه دیگر. این ترفند می تواند نشان دهد که داوطلب در موقعیت های استرس زا چقدر از نظر عاطفی پایدار است و به طور کلی چقدر می خواهد این موقعیت را به دست آورد.

3- مصاحبه کننده ناگهان شروع به فریاد زدن می کند.

بلند کردن صدای آنها، جیغ زدن و حتی استفاده از کلمات توهین آمیز راه دیگری برای الگوبرداری از یک موقعیت استرس زا و فرصتی برای بررسی توانایی داوطلب در مقاومت در برابر استرس است. کارشناسان به شما توصیه می کنند خونسردی خود را حفظ کنید و تا حد امکان به این سوالات با آرامش پاسخ دهید.

4- کارفرما به طور ناگهانی شروع به رفتار عجیب و غریب می کند.

مصاحبه کننده ممکن است با نگاه کردن به صفحه کامپیوتر خود یا پاسخ دادن به تماس تلفنی و خروج از اتاق در وسط مصاحبه از سوی مصاحبه گر نادیده گرفته شود. این ترفند می تواند نشان دهد که کاندید چگونه می خواهد توجه مصاحبه کننده را دوباره متمرکز کند یا از چه راه هایی برای رهایی از این وضعیت استفاده می کند. یکی از موثرترین گزینه ها این است که از مصاحبه کننده بخواهید مصاحبه را برای روز دیگری موکول کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد