اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین بیماری هایی که بر اثر آلودگی هوا در بدن ما بوجود می آید

بسیاری از مردم می دانند که هوایی که تنفس می کنیم مهم است، اما چرا؟ گاهی اوقات آلودگی هوا نامرئی است، اما می تواند تأثیر زیادی بر سلامت انسان بگذارد.

بسیاری از مردم می دانند که هوایی که تنفس می کنیم مهم است، اما چرا؟ گاهی اوقات آلودگی هوا نامرئی است، اما می تواند تأثیر زیادی بر سلامت انسان بگذارد. در واقع، شواهد نشان میدهد که آلودگی هوا میتواند بر سلامت انسان به روشهایی بیش از تصور قبلی تأثیر بگذارد.

دو نوع آلودگی وجود دارد: آلودگی اوزن و آلودگی ذرات

مرگ زودرس: علم نشان میدهد که قرار گرفتن در معرض هوای ناسالم هم کوتاهمدت و هم طولانیمدت میتواند عمر شما را کوتاه کند و منجر به مرگ زودرس شود. کارشناسان پزشکی دهها سال است که درباره این خطر میدانند .

حملات آسم: تنفس آلودگی ازن و ذرات میتواند منجر به افزایش حملات آسم شود، که میتواند منجر به مرگ و میر شود.

بیماری های قلبی عروقی: آلودگی هوا می تواند خطر حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

سرطان ریه: در سال 2013، سازمان بهداشت جهانی تعیین کرد که آلودگی ذرات می تواند باعث سرطان ریه شود است. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می تواند رشد ریه را در کودکان در حال رشد، کند و متوقف کند و به سلامت آنها آسیب برساند و عملکرد ریه آنها را در بزرگسالی کاهش دهد.

حساسیت به عفونت ها: آلودگی هوا خطر عفونت های ریوی را افزایش می دهد.

تشدید علائم: COPD قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا میتواند کار را برای افراد مبتلا به بیماریهای مزمن انسدادی ریه سختتر کند. علائم شدید می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ شود.

سازمان بهداشت جهانی می گوید تورم و تحریک بافت ریه: حتی افرادی که ریه های سالم دارند نیز مستعد تحریک و تورم هستند. برای کسانی که با بیماری های مزمن ریوی مانند آسم و COPD زندگی می کنند، این اثرات می تواند خیلی مضر باشد.

وزن کم نوزاد، هنگام تولد: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ممکن است خطر کم وزنی نوزادان هنگام تولد و مرگ و میر نوزادان را افزایش دهد.

خس خس سینه، سرفه و تنگی نفس: این شرایط هم میتواند به دلیل قرار گرفتن در معرض طولانیمدت و هم قرار گرفتن کوتاهمدت در معرض سطوح بالای آلایندههای هوا باشد.

هر چه دانشمندان بیشتر به این تهدید نامرئی نگاه کنند، بیشتر متوجه می شوند که آلودگی هوا تهدیدی جدی برای سلامت کشور ما است. مضرات آلودگی هوا بسیار بیشتراز چیزی است که ما فکر میکنیم .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد