اونس طلا2315.45
مظنه14,806,000
18 گرم3,417,900
ارزش سکه33,357,918
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

درمان خانگی جوش و آکنه کمر

متأسفانه، جوش زدن تنها در نوجوانی نیست. جوش می تواند در هر سنی به دلایل مختلفی ایجاد شود. جوش ها می توانند در هر قسمتی از بدن از جمله کمرظاهر شوند. اما از بین بردن این جوش ها امکان پذیر است.

متأسفانه، جوش زدن تنها در نوجوانی نیست. جوش می تواند در هر سنی به دلایل مختلفی ایجاد شود. جوش ها می توانند در هر قسمتی از بدن از جمله کمرظاهر شوند. اما از بین بردن این جوش ها امکان پذیر است.

جوش ها زمانی ایجاد می شوند که سبوم اضافی و سلول های مرده روی پوست وجود دارد. که باعث میشود منافذ پوست بسته شود و باکتری ها روی پوست بماند. وقتی دیواره فولیکول مو متورم میشود، یک جوش سر سفید ایجاد میشود. وقتی منافذ بسته میشود در معرض هوا قرار میگیرد و جوشهای سرسیاه ایجاد میشوند.

برخی از علل رایج آکنه عبارتند از: ژنتیک. داروها. عرق، . استرس. دوران بارداری

درمان های جوش کمر

بعد از ورزش دوش بگیرید

ماندن عرق روی پوست شما بعد از اتمام روز یا ورزش می تواند علت بزرگی در برای ایجاد جوش باشد. لباس های ورزشی را بعد از تمرین بشویید.

لایه برداری کنید

از یک اسکراب لایه بردار ملایم با موادی مانند اسید سالیسیلیک استفاده کنید تا کثیفی و چربی اضافی را از روی پوست خود پاک کنید. این کار می تواند پوست مرده که منافذ را مسدود کند، از بین ببرد.

لباس های گشاد بپوشید

لباس شما می تواند جوش را تحریک کند. به عنوان مثال، لباس های تنگ می توانند کثیفی و عرق را روی پوست نگه دارد ورزش کردن بدون پیراهن روی دستگاه بدنسازی یا روی زمین کثیف نیز می تواند باعث جوش زدن شود.

موهای کمرخود را اصلاح کنید

موهای بلند باعث افزایش جوش می شود. اجازه ندهید نرم کننده یا شامپو روی کمر شما بماند. مواد تشکیل دهنده این محصولات می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شوند.

غذاهای سالم بخورید

اگر مستعد جوش زدن، هستید، برخی غذاها می توانند محرک باشند. غذاهایی با شاخص گلیسمی (GI) بالا، شامل نان سفید، ماکارونی و برنج سفید و سیب زمینی است.

سبزیجات میوه ها پروتئین غلات کامل بخورید

درمان جوش و آکنه کمر

کمپرس گرم

پس از تشکیل جوشهای سرسفید، از کمپرس گرم روی جوشهای عمیق و دردناک استفاده کنید. این به روند بهبودی جوش ها کمک می کند.

یک دستمال تمیز را در آب داغ خیس کنید. مطمئن شوید که آب آنقدر داغ نیست که پوست را بسوزاند. کمپرس را به مدت۱۵ دقیقه روی جوش قرار دهید. این کار را سه تا چهار بار در روز تکرار کنید تا از جوش ها مایع یا چرک ترشح شود.

داروی تجویزی

متخصص پوست می تواند در مواردی که درمان های خانگی و درمان های OTC موثر نیستند، دارو تجویز کند. مانند : آنتی بیوتیک های موضعی، کرم داکسی سیکلین، رتینوئیدهای موضعی، بنزوئیل پراکسید.

جوش کمر یک بیماری قابل درمان است. بیشتر افراد می توانند با استفاده از درمان های خانگی درمان شوند.. اگر درمانهای خانگی را امتحان کردهاید و تسکین نمییابید، متخصص پوست میتواند داروهای خوراکی یا کرم برایتان تجویز کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد