اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در طول 24 ساعت چه اتفاقاتی در بدن ما می افتد؟ (12 ساعت اول)

اگر می خواهید بدانید که در هر ساعت از شبانه روز چه اتفاقی در بدن شما در حال افتادن است این خبر را دنبال کنید.

به گزارش سایت طلا، بدن بر اساس ساعت بندی منظمی هر روز در حال فعالیت است و سلامتی و زنده بودن شما به این فعالیت های دقیق و برنامه ریزی شده است و در صورتی که فعالیت های بدن در ساعت خود انجام نشوند می توانند منجر به تولید بیماری شوند.

در ادامه فعالیت های مختلف بدن در طول 12 ساعت اولیه روز را مطالعه خواهید کرد. همچنین برای خواندن 12 ساعت دوم خبری که فردا منتشر می شود را دنبال کنید.

ساعت ٦صبح:

با ترشح هیدرو کورتیزون، اعضای بدن بیدار می شوند.بدین طریق بدن بطور آهسته خودش را برای بیدار شدن آماده میکند.متابولیسم به فعالیت در می آید و برای فعالیت روزانه ما پروتئین و انرژی ذخیره شده به جریان در می آید.

ساعت ٧ صبح:

هنوز بدن ضعیف است، پس وقت ورزش نیست چون در این ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد می شود.به جای ورزش صبحانه بخورید چون دستگاه گوارش در این زمان بخوبی کار میکند.

ساعت ٨صبح:

مقدار زیادی هورمون دراین ساعت ترشح میشود.سیگار کشیدن دراین ساعت بیشتر از هر ساعت دیگری باعث تنگ شدن عروق می شود.

بدن انسان

ساعت ٩صبح:

بدن سفت و سخت بیدار است و زمانی است که نیروی زیادی را در اختیار دارد. در صورت نیاز به تزریق هر آمپولی این ساعت بهترین موقع است.چون هر گونه عوارض ناشی از تزریق آمپول در این زمان به حداقل می رسد و بدن در مقابل اشعه ایکس مقاوم است.

ساعت ١٠ صبح:

ساعتی که ارگانیسم به خودش می آید و اعلام آمادگی می کند.بدن انرژی زیادی را دراختیار دارد وحرارت بدن بالاست. نکته مهم اینکه بین ساعتهای ده تادوازده احتمال سکته های قلبی بیشتر از هر زمان دیگر است.

ساعت ١١:

بدن دربهترین حالت وزمان خودقرار دارد.ضربان قلب ومیزان گردش خون به اندازه ای مناسب است که ممکن است در معاینات قلبی (اکتروکاردیو گرافی) اشتباهاتی رخ بدهد واگر مشکلی درقلب وجود داشته باشد دراین لحظه دیده نشود.بدن کاملاً آماده است تا مسائل ریاضی وسخت ترین فرمول ها راحل کند.

ساعت ١٢:

دقت افراد کم وانسان دچار خواب آلودگی می شود.اسید معده زیاد ترشح میشود و خون رسانی به مغز کاهش پیدا میکند. برای خون رسانی به دیگر اعضای بدن ازمعده استفاده بیشتری میشود. افرادی که عادت به خواب نیمروزی دارند حدوداً تا سی درصد خطر سکته قلبی در آنها کمتر از دیگران است.

ساعت ١٣:

بدن از تب وتاب می افتد. بهره وری در اواسط روز بیست درصد کاهش پیدا میکند.همه اعضای بدن در پایین ترین سطح فعالیت میباشند. در این ساعت فقط کیسه صفرا است که خوب فعالیت میکند ومشغول هضم غذای نیمروزی است.

ساعت بدن

ساعت ١٤:

احساس خستگی بروز میکند چون فشار و ترشح هورمون ها کم میشود. برای افرادی که ازدندانپزشکی ترس دارند این ساعت بهترین زمان است چون افراد در این ساعت کمتراحساس دردمیکنند.این وضعیت تا سی دقیقه ادامه خواهد داشت.

ساعت ١٥:

دراین زمان انرژی دوباره به بدن بر میگردد وحافظه خوب کارمیکند ومرحله دوم از بهره وری آغاز می شود. ولی کمتر از آن چیزی که بدن در صبح داشت.

ساعت ١٦:

برای ورزش کردن بهترین ساعت است فشار وگردش خون بدن دربهترین حالت است.

ساعت ١٧:

فعالیت ارگانها به بالاترین حد خود می رسد.نیرو افزایش پیدا میکند،اکسیژن زیادی استفاده میشود،کلیه ومثانه خوب کار میکند. زمانی است که ناخنها وموها خوب رشد میکند،اسید معده افزایش پیدا میکند به همین دلیل دراین ساعت احتمال خونریزی هم بیشتر است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد