اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

سه راه برای تقویت انرژی ذهنی و جسمی

برایتان دشوار است که روی کارتان تمرکز کنید، کارهایتان را شروع کنید، یا حتی افکارتان را به روشی منطقی کنار هم قرار دهید؟ احساس می کنید کسی مغز شما را در یک پتوی سنگین پیچیده است؟

به گزارش سایت طلا اگر متوجه برخی از علائم بالا شده اید، ممکن است مخزن سوخت ذهنی شما رو به اتمام باشد.انرژی ذهنی تعریف محکمی ندارد. اما به طور کلی توانایی شما را برای مشارکت در کار شناختی توصیف می کند - به عبارت دیگر هر کاری که شامل تفکر باشد.

برخی از کارشناسان انرژی ذهنی را به عنوان یک حالت خلقی توصیف می کنند که در آن احساس سازنده، انگیزه و آمادگی برای انجام کارها می کنید. بنابراین، کمبود انرژی ذهنی ممکن است به این معنی باشد که شما اصلاً توانایی زیادی ندارید.

سه نکته زیر می‌تواند به شما در شارژ کردن باتری ذهنتان کمک کند:

1-بدن خود را تغذیه کنید

مغز شما از غذایی که می خورید انرژی می گیرد، درست مانند بقیه بدن. به همین دلیل است که دریافت نکردن مواد مغذی مناسب می تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی انرژی ذهنی و جسمی داشته باشد، بدون اینکه به روحیه کلی شما اشاره کنیم. به اصطلاح "غذاهای مغز" واقعاً می توانند تفاوت ایجاد کنند. اگر دائماً احساس ضعف در قدرت مغز دارید، سعی کنید هر روز برخی از غذاهای زیر را به وعده های غذایی خود اضافه کنید:

ماهی های چرب مانند تن، قزل آلا و سالمون

آجیل، به ویژه گردو

سبزیجات دارای برگ سبز تیره مانند آروگولا، بوک چوی، اسفناج، کلم پیچ و چغندر سوئیسی

2-یک فنجان قهوه یا چای بنوشید

اگر می‌خواهید مغز خود را تغییر دهید، دوز کم تا متوسط ​​کافئین می‌تواند به تقویت انرژی ذهنی کمک کند. بر اساس تحقیقات سال 2016 که اثرات کافئین بر عملکرد شناختی، فیزیکی و محیط کار را بررسی می کند، بین 40 تا 300 میلی گرم کافئین می تواند به بهبود توجه و هوشیاری کمک کند. کافئین همچنین ممکن است به بهبود قضاوت، حافظه و توانایی های تصمیم گیری کمک کند، اما این اثرات ممکن است تا حدودی کمتر سازگار باشند.

3-برخیز و حرکت کن

با توجه به انجمن روانشناسی آمریکا (APA)، شواهد به طور مداوم نشان می دهد که ورزش برای ذهن و بدن شما مفید است. علاوه بر کمک به ارتقای سلامت جسمانی، ورزش منظم می‌تواند کمک زیادی به بهبود آن کند. بر اساس تحقیقات سال 2018، ورزش می تواند مزایای زیادی برای مغز در دراز مدت داشته باشد، از جمله: افزایش ماده خاکستری، انعطاف پذیری مغز بیشتر، خطر کاهش شناختی مرتبط با افزایش سن. به‌علاوه، یک پیاده‌روی کوتاه، دویدن یا دوچرخه‌سواری می‌تواند شما را به یک محیط جدید ببرد، که می‌تواند به ایجاد یک بازنشانی ذهنی کمک کند که مغز شما را بیشتر تحریک می‌کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد