اونس طلا2302.52
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

برای چه باید در طول روز مقدار زیادی آب بخوریم؟

شاید فکر کنید تا زمانی که تشنه نباشید می توانید آب نخورید اما باید بدانید بدن شما روزانه به مقدار خیلی بیشتری آب نیاز دارد.

به گزارش سایت طلا، هيدراته کردن بدن يعنی رساندن آب کافی به بدن برای آن که بدن بتواند فعالیت های شیمیایی خود را که وابسته به آب است را انجام دهد ؛ پس حتماً موارد زیر را در نظر داشته باشید:

هرگز سعی نکنيد به حالتی برسيد که احساس تشنگی کنيد و سپس آب بنوشيد؛ تشنگی علامت اين است که بدن قبلاً دهيدراته شده و هرگز نمی‌توان از اين حالت و نشانه به عنوان يک علامت مناسب و راهنما جهت برطرف کردن تشنگی بهره جست.

يک ليوان بزرگ و يا يک بطری آب هميشه در محل کار همراه داشته باشيد و سعی کنيد آن‌را در طول روز بنوشيد.

هرگز سعی نکنيد نوشيدنی‌هايی مثل قهوه، نوشيدنی گازدار، چای و نوشيدنی‌های الکلی را جايگزين آب کنيد. اين قبيل نوشيدنی‌ها دقيقاً مثل داروهای مُدر، در داخل بدن عمل می‌کنند و باعث می‌شوند که مقدار ادرار افزايش يابد.

بدن

به‌خاطر داشته باشيد که بيماري‌هایی همچون آنفولانزا و سرماخوردگی يکي از دلايل دهيدراته (کمبود آب بدن) شدن بدن می‌باشند.

هرگز مقدار آبی که در طول تمرين از دست می‌دهيد را دست کم نگيريد. به ازاي هر 100 گرم وزنی که در طول تمرين از دست می‌دهيد بايد 100 گرم آب بخوريد.

در طول تمرين جرعه جرعه آب بنوشيد. يک بطری بزرگ آب به همراه خود به باشگاه ببريد و هنگامی‌که در حال انجام تمرينات سنگين و با شدت هستيد، بين حرکت‌ها و ست‌ها جرعه‌ای بنوشيد.

آب

روز خود را با آب شروع کنيد و با آب هم به پايان برسانيد. اين کار باعث می‌شود که آبی را که در طول شب بر اثر تعريق و تنفس از طريق بدن دفع می‌شود، جبران کنيد.

چگونه تشخيص دهیم که بدنمان دهیدراته شده است؟

اگر آب به انداره کافی بنوشيد، رنگ ادرار کاملاً شفاف و مقدار آن نيز مناسب است. اگر رنگ ادرار پر‌رنگ و در عين حال بودار باشد يکي از علامت‌های دهيدراته شدن بدن می‌باشد و همچنين نشانه اين است که بدن براي تامين انرژي مورد نياز خود، شروع به تخريب بافت‌های عضلانی کرده است

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد