اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سوریه: هیچ قصدی برای گفت‌وگو با ترکیه نداریم

سفیر سوریه در روسیه ضمن انتقاد از سیاست‌های تهاجمی ترکیه در قبال کشورش، اعلام کرد که دمشق هیچ قصدی برای گفت‌وگو با مقامات آنکارا ندارد.

به گزارش سایت طلا ، «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه امروز (یک شنبه) اعلام کرد که مقامات کشورش هیچ چشم‌اندازی برای آغاز گفت‌وگو با مقامات کشور ترکیه درباره حل اختلافات فی‌مابین نمی‌بینند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» حداد در انتقاد از سیاست‌های ترکیه در قبال سوریه گفت: «آنکارا به صورت دوره‌ای، آب میلیون‌ها شهروند سوری در استان الحسکه را قطع می‌کند؛ همانطور که تعهداتش را درخصوص التزامات لازم به‌عنوان دولت ضامن مذاکرات روند آستانه کاهش داده است».

وی افزود: «گفت‌وگوهای روند آستانه مبتنی بر احترام به سوریه و تمامیت ارضی آن است؛ در حالی که ترکیه همچنان به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه داده و اتمام مسالمیت‌آمیز اختلافات را به تعویق می‌اندازد. بنابراین ما تا زمانی‌که ترکیه دست از سیاست‌های تهاجمی خود در قبال دمشق برندارد، هیچ برنامه ای برای گفت‌وگوهای سوری-تُرکی در سطح مقامات دولتی با آنکارا نخواهیم داشت».

سفیر سوریه در مسکو در ادامه تاکید کرد: «سوریه همیشه برای گفت‌وگو با دولت‌هایی که از حاکمیت و تمامیت ارضی دمشق حمایت می‌کنند، آماده است».

در حالی مقامات ترکیه به دنبال گفت‌وگو با دولت دمشق هستند که بیشتر زمین‌های متعلق به استان‌های «الحسکه»، «دیرالزور» و «الرقه» واقع در شرق و شمال شرق سوریه، تحت کنترل نیروهای دموکرات کُرد [مورد حمایت آمریکا و ترکیه] هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد