اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انواع ادویه ها و فواید آنها برای سلامتی

زردچوبه دارای فواید ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد انگلی است. زردچوبه با محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارد می تواند خطر تشکیل رادیکال های آزاد و اثرات استرس بر بدن را کاهش دهد.

زردچوبه

زردچوبه دارای فواید ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد انگلی است. زردچوبه با محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارد می تواند خطر تشکیل رادیکال های آزاد و اثرات استرس بر بدن را کاهش دهد.

زنجبیل

مردم هزاران سال است که از زنجبیل به عنوان درمانی برای تهوع و مشکلات گوارشی استفاده می کنند. امروزه مردم عمدتاً از ریشه زنجبیل به عنوان ادویه یا مکملی برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می کنند.زنجبیل ضد استفراغ است. مردم می توانند از آن برای دریازدگی و تهوع صبحگاهی استفاده کنند. زنجبیل اثرات ضد سرطانی دارد.

زیره

زیره برای کاهش وزن، کلسترول، استرس و موارد دیگر مفید است. همچنین دارای پتانسیل آنتی اکسیدانی بالایی است . تحقیقات همچنین نشان می دهد که زیره یک ضد دیابت است. گروهی متشکل از 80 نفر یک فرمول آیورودا حاوی زیره را در مدت 24 هفته مصرف کردند و قند خون آنها پس از صرف غذا به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

دارچین

دارچین یک ادویه ضد میکروبی، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد دیابت و ضد سرطان است. دارچین سطح قند خون را کاهش می دهد. دارچین همچنین دارای اثرات تقویت شناختی است که میتواند درمان موثری برای بیماری آلزایمر باشد

پودر فلفل قرمز

پودر فلفل قرمز نقش مهمی در تنظیم سلامت قلب دارد. مصرف منظم فلفل قرمز به طور قابل توجهی باعث کاهش سطح بافت چربی شکم و کاهش اشتها و دریافت انرژی می شود. مصرف منظم پودر فلفل قرمز خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 26% کاهش دهند. به لطف خواص ضدالتهابی، پودر فلفل قرمز می‌تواند برای حمایت از درمان‌های آرتریت و همچنین برای کاهش التهاب عضلات و مفاصل مؤثر باشد.

جعفری

جعفری گیاهی درمانی است که برای طیف وسیعی از بیماری‌ها، از جمله فشار خون بالا و آلرژی استفاده مب شود.

این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها و سایر ویتامین‌های مفید است که از بدن سالم و سیستم ایمنی حمایت می‌کنند. از جمله ویتامین K است که یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان است.

هل

هل یک ادویه دیگر است که طیف گسترده ای از فواید بالقوه سلامتی را ارائه می دهد. از دانه‌های گیاهانی که به خانواده زنجبیل تعلق دارند، مردم اغلب هل را در دمنوش‌هایی مانند چای چای، و همچنین برخی از قهوه، دسرها و حتی غذاهای شور مصرف می‌کنند. هل به چاقی یا کلسترول ،یبوست، کولیک، اسهال، استفراغ ،سر درد، صرع، بیماری قلبی عروقی را درمان میکند.

فواید درمانی این ادویه عمدتاً از ترکیب روغن های فرار، روغن های ثابت، اسیدهای فنولیک و استرول ها ناشی می شود. به ویژه روغن های فرار موجود در دانه های هل ضد درد، ضد التهاب، ضد میکروبی و ضد اسپاسم هستند. این ادویه همچنین سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد