اونس طلا2302.52
مظنه14,761,000
18 گرم3,407,500
ارزش سکه33,256,533
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

راهکار ساده برای داشتن ناخن های زیبا

ناخن‌های قوی و سالم می‌تواند نشانه‌ای از سلامتی باشد، اما گاهی اوقات ناخن‌های ما آنقدر که می‌خواهیم قوی نیستند. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای تقویت ناخن های خود در کوتاه ترین زمان استفاده کنید.

ناخنهای قوی و سالم میتواند نشانهای از سلامتی باشد، اما گاهی اوقات ناخنهای ما آنقدر که میخواهیم قوی نیستند. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای تقویت ناخن های خود در کوتاه ترین زمان استفاده کنید.

روزانه مکمل بیوتین مصرف کنید

بیوتین می تواند به تقویت مو و ناخن کمک کند و همچنین به عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن کمک می کند. میتوان آن را در غذاهایی مانند ساردین، تخممرغ پخته و حبوبات یافت، یا میتوانید ویتامین B یا مکمل مصرف کنید.

شستشوی بیش از حد

خیس شدن ناخن بیش از حد، در آب می تواند باعث ضعیف و شکننده شدن ناخن هایتان شود. هنگام شستن ظروف دستکش بپوشید . البته غیرممکن است که دست هایتان را زیر آب نبرید، اما این چیزی است که باید به آن توجه داشت. سعی کنید دستهایتان را جز موارد ضروری در معرض آب قرار ندهید.

هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی، ناخن ها شکننده شده و به راحتی می شکنند و پوسته می شوند. نوشیدن آب کافی به آنها کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کرده و قوی بمانند.

مراقب محصولاتی که استفاده می کنید باشید

بسیاری از لاک ها یا درمان ها حاوی مواد شیمیایی خشن هستند که در واقع می توانند ناخن ها را ضعیف کنند. از پاک کننده های لاک ناخن حاوی استون باید اجتناب کرد زیرا می تواند به ناخن ها آسیب برساند. از لاک پاک کن های بدون استون استفاده کنید.

از ناخن های خود برای انجام کارها استفاده نکنید

از انگشتان خود برای باز کردن قوطی نوشابه استفاده کنید .از ناخن به عنوان ابزار می تواند منجر به شکستگی و خرد شدن ناخن شود که به نوبه خود می تواند ناخن را ضعیف کند.

از مواد شیمیایی روی ناخن استفاده نکنید

اگر از ضدعفونی کننده دست استفاده می کنید، سعی کنید آن را روی ناخن های خود نبرید و در مصرف آن زیاده روی نکنید. استفاده مداوم از ضدعفونی کننده دست می تواند برای ناخن ها مضر باشد. این به این دلیل است که ضدعفونی کننده ناخن ها و دست ها را خشک می کند و منجر به شکنندگی ناخن ها می شود.

نحوه سوهان زدن ناخن ها را تغییر دهید

سوهان زدن ناخن ها در یک حرکت رفت و برگشتی مانند اره می تواند ناخن های شما را ضعیف کند. سوهان را فقط در یک جهت سوهان بزنید و از کناره های ناخن شروع کنید زیرا سوهان زدن بیش از حد آن می تواند ناخن را ضعیف کند.

به ناخن های خود توجه کنید

اگر درمان های مختلفی را امتحان کرده اید و هیچ کمکی نمی کند، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است یک بیماری زمینهای وجود داشته باشد که باعث نازک یا شکننده شدن ناخنها شود، و تنها با درمان علت اصلی، ناخنهای شما میتوانند دوباره قوی شوند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد