اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از کجا بفهمیم چه ویتامینی در بدنمان کم است

علائمی که نشان میدهد ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی را از دست داده اید و چگونه این کمبودها را برطرف کنید.

علائمی که نشان میدهد ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی را از دست داده اید و چگونه این کمبودها را برطرف کنید.

ریزش موی شدید

همه افراد روزانه حدود 100 تار مو از دست میدهند، ریختن ناگهانی مو میتواند نشانه مشکلات بزرگی باشد، مانند سطوح پایین آهن، که بر انرژی روزانه شما تأثیر میگذارد، یا بیماری تیروئید، که میتواند منجر به افزایش ناگهانی یا کاهش وزن قابل توجه شود. اگر سطح آهن شما پایین باشد، ممکن است همیشه احساس سرما، سردرد و سرگیجه داشته باشید. اگر اختلال تیروئید دارید، می تواند باعث ضعیف شدن عضلات، درد مفاصل و خشکی و رنگ پریدگی پوست شود.

می توانید کمبود آهن را با مکمل ها برطرف کنید. حتماً غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج و لوبیا را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید.

احساس سوزش در پا یا زبان

ممکن است مشکلات تعادلی ، یبوست و خشکی پوست داشته باشید. کمبود B12 می تواند اختلال شناختی خفیفی ایجاد کند، بنابراین اگر هر گونه تغییری در حافظه، تفکر یا رفتار دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. با گذشت زمان، کمبود B12 می تواند به طور دائمی به سیستم عصبی شما آسیب برساند و به سمت ستون فقرات و مغز برسد.

مصرف مکمل های B12 باعث بازگرداندن و حفظ سطح مناسب B12 می شود. . برای برخی، به ویژه آنهایی که بیماریهای خودایمنی مانند کمخونی شدید دارند، B12 باید به شکل تزریقی مصرف شود تا با انتقال مستقیم B12، به سلولهای معده کمک کند.

زخم ها دیر خوب می شوند

اگر روزانه مسواک میزنید و نخ دندان می کشید و لثه های شما همیشه قرمز، متورم است و خونریزی می کند، نیاز به مصرف ویتامین C دارید. نشانه دیگر این است که بدن شما به راحتی کبود می شود.

اگر سیگار می کشید، آن را ترک کنید. سیگار باعث عدم جذب ویتامین C می شود. همچنین میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C از جمله کیوی، فلفل دلمه ای قرمز و پرتقال مصرف کنید.

درد استخوان

اگر در استخوان های خود احساس درد می کنید، ممکن است کمبود ویتامین D داشته باشید.

غذاهای غنی از ویتامین D شامل ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ساردین، کنسرو ماهی تن، صدف، میگو ، قارچ ، شیر گاو، شیر سویا، آب پرتقال، بلغور جو دوسر و غلات غنی شده با ویتامین D میشود.

ضربان قلب نامنظم

کلسیم ضربان قلب شما را تنظیم می کند. بنابراین کمبود آن می تواند باعث آریتمی یا ضربان قلب نامنظم شود و حتی منجر به درد قفسه سینه شود.

غذاهای غنی از کلسیم عبارتند از محصولات لبنی، ماهی آزاد و ساردین که هر دو منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب هستند .

دید در شب شما بدتر می شود

اگر A کافی مصرف نکنید، دید در شب و وضوح بینایی شما به مرور زمان بدتر می شود. کمبود ویتامین A باعث خشک شدن قرنیه میشود و این باعث کدر شدن چشمها و از دست دادن بینایی میشود.

رژیم غذایی غنی از ویتامین A، از جمله شیر، تخم مرغ، انبه، نخود سیاه، سیب زمینی شیرین و زردآلو را توصیه می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد