اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا انسان ها نمی توانند راز نگهدار خوبی باشند؟

بسیار پیش می آید که شما نیاز دارید با یک فرد صحبت کنید اما می ترسید او راز شما را برملا کند.

به گزارش سایت طلا، همه انسان‌ها راز‌هایی دارند که باید آن‌ها را مخفی نگه دارند؛ اما بعضی در این امر چندان موفق نیستند.

به گزارش refinery۲۹، چرا بعضی‌ها وقتی رازی را می‌دانند، به هیچ وجه نمی‌توانند آن را نگه دارند؟ مقاله‌ای در سال ۲۰۱۷ در ژورنال شخصیت شناسی و روانشناسی اجتماعی نشان داد که به طور کلی طرز فکر ما درباره اسرار بسیار ساده است و به اسرار، به عنوان اطلاعات شخصی یک نفر دیگر که نباید بدون اجازه اش فاش شود، نگاه نمی‌کنیم.

اسرار

دکتر مایکل اسلپیان، نویسنده و استادیار بخش مدیریت دانشکده بازرگانی کلمبیا، می‌گوید: وقتی کسی به شما رازش را می‌گوید و شما قصد دارید آن را نگه دارید، مدام به آن راز فکر می‌کنید.

وی می‌گوید: مردم بیشتر به راز‌های خود فکر می‌کنند تا این که آن‌ها را پنهان کنند؛ بنابراین ممکن است در تمام لحظاتی که کنار شخصی که رازش را به شما گفته نیستید، در مورد نگه داشتن راز او استرس داشته باشید؛ چرا که در حال فکر کردن به آن هستید.

راز

یک نظرسنجی انجام شد که بررسی می‌کرد شرکت کنندگان چه قدر بیمار می‌شوند و تا چه حد خود را سالم می‌دانند. نتایج نشان داد که هر چه قدر شخص راز‌های بیشتری نگه می‌داشت و به آن‌ها فکر می‌کرد، از نظر سلامت، بیشتر اذیت می‌شد.

بنابراین، این طور نیست که برخی افراد در نگه داشتن اسرار بهتر از دیگران هستند، بلکه آن‌ها در مدیریت افکار منفی مربوط به مخفی نگه داشتن راز‌ها بهتر هستند. دکتر اسلپیان می‌گوید: چیزی که رفاه یا رنج این شرکت کنندکان را تعیین می‌کرد، این بود که چه قدر اسرار به ذهنشان خطور می‌کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد