اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه طولانی تر زندگی کنیم ؟

رژیم غذایی یک عامل مهم سبک زندگی در طول عمر است، به طوری که رژیم غذایی نامناسب باعث مرگ ۱۱ میلیون نفر در جهان می شود.

رازهایی برای عمر بیشتر

رژیم غذایی یک عامل مهم سبک زندگی در طول عمر است، به طوری که رژیم غذایی نامناسب باعث مرگ ۱۱ میلیون نفر در جهان می شود. مزایای سلامتی خوردن یک رژیم غذایی متعادل به خوبی شناخته شده است.

آب حیاتی است

اگرچه نوشیدن آب به اندازه کافی در روز منبع جوانی نیست، به عملکردهای ضروری بدن کمک می کند و ممکن است طول عمر را افزایش دهد. آب مهمترین ماده مغذی در بدن است و به دفع سموم از طریق کبد و کلیه ها کمک می کند، اکسیژن و مواد مغذی را به سلول ها می رساند، به هضم غذا کمک می کند، دمای بدن را تنظیم می کند و همچنین به گردش خون کمک می کند.

ورزش و زندگی

همه ما فواید ورزش برای سلامتی را می دانیم. حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی و قدرتی در هفته توصیه میشود. به طور کلی، تکرار، شدت و مدت زمان بیشتر ورزش، برای سلامتی مفید است. در عوض، راز ورزش منظم این است که آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا با سبک زندگی مدرن و بی تحرکی مبارزه کنید.

مصرف آنتی اکسیدان

آنتیاکسیدانها مولکولهایی هستند که در بدن تولید میشوند و در مواد غذایی موجود هستند که به خنثی کردن استرس اکسیداتیو و رادیکالهای آزاد که علل اصلی پیری و بیماری است کمک میکنند. آنتی اکسیدان ها در غلظت های بالا در غذاهای معمولی وسالم مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل ها، دانه ها و ادویه ها یافت می شوند و به شکل مکمل نیز در دسترس هستند. خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل یک راه موثر برای افزایش مصرف آنتی اکسیدان و محافظت از سلامتی تان است. با این حال، آنتی اکسیدان های زیاد در بدن می تواند باعث فعالیت پرواکسیدانی شود که به پارادوکس آنتی اکسیدانی معروف است. سطحی که آنتی اکسیدان ها این تغییر را در بدن ایجاد می کنند ناشناخته است، بنابراین مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی باید با احتیاط انجام شود.

خواب کافی

خواب برای سلامتی ضروری است و خواب کافی می تواند در برابر بیماری های متعدد و پیری از شما محافظت کند. محرومیت کوتاه مدت از خواب می تواند برای خلق و خوی، هوشیاری و تمرکز ذهنی مضر باشد و همچنین ما را مسن تر و بیش از حد خسته نشان دهد. درازمدت، کم خوابی کمتر از هفت ساعت در شب میتواند پیری اپی ژنتیکی را تسریع کند و خطر ابتلا به بیماریهای مزمن از جمله چاقی، اختلالات خلقی جدی مانند اضطراب و افسردگی، بیماریهای قلبی عروقی و اختلال در عملکرد ایمنی را افزایش دهد.

با افزایش سن اجتماعی بمانید

انسان موجودی اجتماعی است و کیفیت و کمیت تعاملات اجتماعی می تواند بر افزایش سن و سلامتش تاثیر بگذارد. درگیر ماندن از نظر ذهنی، جسمی و اجتماعی با افزایش سن به مبارزه با بیماری های مزمن کمک می کند و از سلامتی محافظت می کند. پیوستن به باشگاههای اجتماعی، همراهی با دوستان و سرگرمیهایتان، امتحان کردن چیزهای جدید و مهمتر از همه لذت بردن از زندگی، همگی به عمر بیشتر کمک میکنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد