اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سازمان کشورهای آمریکایی عضویت روسیه را تعلیق کرد/نماینده مسکو: به ما حتی اجازه حرف زدن داده نشد

سفیر یکی از کشورهای عضو سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) اعلام کرد، سازمان با ۲۵ رای موافق در مقابل هیچ رای مخالفی عضویت روسیه را به عنوان ناظر دائم در این نهاد تعلیق کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الیزابت داریوس- کلارک سفیر سنت لوئیس در سازمان کشورهای آمریکایی پس از این رای گیری گفت: شورای دائمی سازمان کشورهای آمریکایی پیش نویس تعلیق عضویت روسیه را به عنوان عضو ناظر در این سازمان تایید کرده است.

نتایج این رای گیری نشان داد که این پیش نویس با ۲۵ رای موافق در مقابل هیچ رای مخالفی تایید شده اگرچه هشت کشور رای ممتنع داده و یک کشور (نیکاراگوئه) نیز در رای گیری حضور نداشتند.

در پی این رای گیری، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که از فرصت صحبت در طول جلسه پیش یا بعد از رای گیری در مورد این پیش نویس محروم شد.

وی همچنین تصمیم این سازمان را محکوم کرده و آن را یک خطای بزرگ دانست.

این دیپلمات روس همچنین گفت: در جریان نشستی ویژه درباره تعلیق عضویت روسیه به عنوان ناظر دائمی سازمان کشورهای آمریکایی، اجازه ندادند تا من صحبت کنم.

وی همچنین افزود: ما تصویب این قطعنامه را یک اشتباه بزرگ می دانیم. وظیفه هرگونه ساز و کار بین المللی این است که کشورها را در حل مشکلات جدی متحد کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد