اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این نکات را رعایت کنید تا دیگر خجالتی نباشید

کمرویی یک رفتار آموخته شده است که نیاز به تغییر دارد. احساس خجالتی بودن در تعاملات اجتماعی طبیعی تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

۵ استراتژی برای اجتماعی شدن

کمرویی یک رفتار آموخته شده است که نیاز به تغییر دارد. احساس خجالتی بودن در تعاملات اجتماعی طبیعی تر از آن چیزی است که فکر می کنید. تحقیقات نشان می دهد که خجالتی بودن یک پدیده جهانی است که حدود 40 درصد از مردم در جهان غرب و 60 درصد از افراد در فرهنگ های شرقی آن را تجربه می کنند.در واقع، برخی از مشهورترین افراد مثل مارک زاکربرگ و بیل گیتس خجالتی هستند. خوشبختانه، خجالتی بودن یک اختلال روانی مانند اضطراب اجتماعی نیست اما با افسردگی ارتباط دارد.

۵ گام برای غلبه بر کمرویی

خود را به عنوان " فرد خجالتی" معرفی نکنید.

کلمات شما قدرتمند هستند، به خصوص وقتی صحبت از چیزی باشد که خودتان را با آن معرفی میکنید. تحقیقات نشان می دهد که نحوه معرفی کردن خود می تواند عمیقا بر نحوه عملکرد شما در موقعیت های اجتماعی تأثیر بگذارد. آیا تا به حال شده که بگویید «من خیلی خجالتی هستم. کاش خجالتی نبودم » .بسیاری از افراد خجالتی بصورت آشکار خود را خجالتی نشان می دهند زیرا این صفت را پذیرفته اند.

تمرین: عبارات «من خجالتی هستم یا بی دست و پا هستم» را از دایره لغات خود حذف کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این عبارت باعث میشود ناخودآگاه ازمعاشرت با دیگران فرارکنید. آن را با یک جمله تاکیدی مثبت مانند "من دوست دارم با افراد جدید ملاقات کنم" یا "من اعتماد به نفس دارم" جایگزین کنید.

عادات خجالتی را با مهارت های اجتماعی جایگزین کنید

وقتی متوجه شدید که خجالتی بودن شما ناشی از عادت های کوچک روزمره است، می توانید به کارهایی که روزانه انجام می دهید توجه کنید. مثلا شما از تماس چشمی اجتناب می کنید یا آرام صحبت می کنید.

تمرین : این عادات را جایگزین کنید:

  • به خود بگویید که «همیشه همه چیز، آنطور که باید پیش نمیرود.»
  • با دیگران ارتباط چشمی برقرار کنید یا از غریبه ها تعریف کنید.
  • در حین مکالمه به سمت افراد بچرخید . دست به سینه صحبت نکنید.
  • تلفن خود را در موقعیت های اجتماعی کنار بگذارید.
  • با صدای متوسط ​​صحبت کنید.
  • زبان بدن افراد با اعتماد به نفس را بیاموزید.
  • قبل ازصحبت نفس عمیق بکشید تا ذهن خود را آرام کنید یا دستمالی به همراه داشته باشید تا عرقتان را پاک کنید.
  • منتقد درونی خود را آرام کنید.
  • وقتی کسی از شما تعریف می کند لبخند بزنید و بگویید "متشکرم" و از او تعریف کنید.

قبل از تعاملات اجتماعی، 5 نفس عمیق بکشید

چه کف دست‌هایتان عرق کرده باشد و چه ضربان قلبتان افزایش یافته است ، آرام کردن بدن قبل از صحبت با شخص جدید می تواند به شما کمک کند در مکالمه احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

مکانیسم دفاعی بدن شما در حالت "جنگ یا گریز" هورمون های استرس زیادی ترشح می کند تا از شما در برابر یک موقعیت ترسناک محافظت کند. اما حقیقت این است که معاشرت ترسناک نیست. قبل از اینکه برای گفتگو به کسی نزدیک شوید، 5 نفس عمیق بکشید. از نظر علمی ثابت شده است که تنفس عمیق باعث کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک می شود. این به شما کمک می کند تا از حالت "جنگ یا گریز" خارج شوید تا در هنگام معاشرت احساس آرامش کنید و کمتر خجالت بکشید.

در مورد زمینه های مشترک صحبت کنید

تغییر طرز فکر شما در مورد کمرویی به تغییر رویکرد شما در گفتگوها کمک می کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید بلافاصله به اصل مطلب بپردازید یا به موضوعات جدی بپردازید، ممکن است بخش مهمی از ارتباطات اجتماعی را از دست بدهید. از موضوع های کوچک مثل صحبت درمورد پیش غذا ، نوشیدنی وآثار هنری شروع کنید. این به شما کمک می کند در مکالمه جای خود را پیدا کنید و نحوه تعامل با طرف مقابل را بشناسید.

بهترین راه برای نزدیک شدن به موضوع های کوچک، یافتن شباهت هایی است که با دیگران دارید. این به ایجاد صمیمیت کمک می کند و باعث می شود در مکالمه احساس راحتی بیشتری داشته باشید، مثل این است که با شخصی مثل خودتان صحبت می کنید.

یک شخصیت بسازید

مانند یک بازیگر روی صحنه، گاهی اوقات وارد شدن به شخصیت یک فرد با اعتماد به نفس می تواند به شما در غلبه بر کمرویی کمک کند. آیا تا به حال یک لباس ورزشی یا لباس پزشکی به تن کرده اید و احساس کنبد که مانند یک فرد متفاوت رفتارمی کنید؟ وقتی افراد لباس ورزشی به تن می کنند، احساس ورزشکار بودن می کنند و تمایل بیشتری به ورزش کردن دارند.

شما می توانید از این راه برای ایجاد یک شخصیت استفاده کنید. از "پوسته" خجالتی خود خارج شوید و لباسی از شجاعت و اعتماد به نفس بپوشید. به یاد داشته باشید، پوشیدن لباس برای پوشاندن شخصیت شما نیست. بین وفادار ماندن به خود واقعیتان و تجسم آنچه می خواهید باشید، تعادل وجود دارد. شخصیت ساختگی شما جایگزین کسی که عمیقاً هستید نمیشود، فقط به شما شجاعت می دهد که متفاوت رفتار کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد