اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 دلیل برای حمام کردن به گفته روانشناسان

در حالی که این امر بین بچه ها بسیار محبوب است، بزرگسالان اغلب وقت (یا تمایل) برای حمام کردن ندارند.

دکتر امی زک، ارائه دهنده پزشکی خانواده، می گوید : حمام کردن فواید زیادی برای سلامت جسمی و روانی دارد. یک مزیت آن تمیزی است. حمام کردن پوست شما را تمیز می کند و به شما کمک می کند از تحریک، التهاب و زخم های ناشی از تجمع سلول های مرده پوست جلوگیری کنید. بار باکتریایی و قارچی ناشی از تماس در محیط شما نیز می تواند انباشته شود و خطر عفونت را افزایش دهد.

اما فراتر از پاکیزگی، دکتر زک سه دلیل دیگر برای اینکه چرا حمام برای شما خوب است و نکاتی برای بهترین استفاده از آن را بیان می کند:

1- حمام آب گرم سلامت روانی و عاطفی را بهبود می بخشد

نور شمع در حمام، موسیقی آرام بخش و رایحه های شیرین اگر درست انجام شود، حمام می تواند نهایت مراقبت از خود باشد. دکتر زاک خاطرنشان می کند: حمام کردن به بسیاری از افراد کمک می کند تا خوب بخوابند. آنها همچنین محیط خوبی برای مدیتیشن، تفکر و فرار از استرس های روزمره ایجاد می کنند .برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که حمام 30 دقیقه ای با درجه حرارت 104( فارنهایت ( فکر کنید دمای یک جکوزی افسردگی را بهبود می بخشد. حمام های گرم همچنین با کاهش هورمون های استرس و سطح سروتونین متعادل تر، که به تنظیم خلق و خوی کمک می کند، مرتبط است.

2- حمام گرم عضلات و مفاصل را تسکین می دهد

دکتر زاک می‌گوید خیساندن در یک حمام آب گرم چند بار در هفته نیز می ‌تواند به کاهش درد و تنش عضلانی کمک کند و ورزش هر روز را آسان ‌تر کند. برای بالا بردن سطح آن، برخی نمک های اپسوم، یک محصول نمک معدنی طبیعی را اضافه می کنند. تحقیقات نشان می دهد که نمک اپسوم به آرامش عضلات و تسکین درد کمک می کند. تنها چیزی که لازم است 300 گرم در یک وان پر از آب داغ به مدت 15 دقیقه است تا فواید آن را تجربه کنید.

3- حمام می تواند به بهبود زخم ها کمک کند

دکتر زاک می گوید که حمام می تواند به تسکین زخم ها و زخم های عفونی کمک کند. پزشک ممکن است برای کمک به بهبودی، خیساندن ناحیه را با محلول آب نمک گرم توصیه کند. با این حال، برخی از زخم ها باید خشک نگه داشته شوند، بنابراین قبل از غوطه وری با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد