اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نکاتی جالب درباره نوشیدن آب که نمی دانستید

همه می دانند که آب به عنوان منبع اصلی زندگی در نظر گرفته می شود، بدون آن هیچ کس نمی تواند زنده بماند. هر موجود زنده ای برای زنده ماندن به آب نیاز دارد.

همه می دانند که آب به عنوان منبع اصلی زندگی در نظر گرفته می شود، بدون آن هیچ کس نمی تواند زنده بماند. هر موجود زنده ای برای زنده ماندن به آب نیاز دارد. علاوه بر این، این آب است که به انجام تمام فعالیت ها و همچنین عملکردهای بدن کمک می کند. بدن شما از 70 درصد آب تشکیل شده است و این چیزی است که باعث عملکرد عالی آن میشود. بنابراین، ممکن است متوجه شده باشید که آب چقدر برای بدن شما مهم است. برای عملکرد صحیح، مغز به ترتیب به 80 درصد آب، ریه ها 90 درصد، خون 83 درصد، استخوان ها به 30 درصد، ماهیچه ها به 75 درصد و پوست به 64 درصد نیاز دارد. بنابراین، می توان گفت که عملکرد بدن شما کاملاً به آب بستگی دارد تا تمام اندام های حیاتی بتوانند به درستی کار کند.

اگرچه نوشیدن آب برای هیدراته ماندن بسیار مهم است، اما بایدها و نبایدهایی وجود دارد که توضیح می دهد چگونه باید آن را بنوشید و از چه چیزهایی باید مراقبت کنید. فقط نوشیدن 3/4 لیتر آب در روز نیست، بلکه باید نکاتی را در این مورد رعایت کنید.

هنگام تشنگی بنوشید

بهتر است درزمان تشنگی ، آب بنوشید. افراد با توجه به میزان فعالیت بدنی که انجام می دهد، احساس تشنگی می کند. علاوه بر این، اگر در آب و هوای گرم و مرطوب باشید، قطعاً آب زیادی می نوشید. توصیه می شود که روزانه 2 تا 3 لیتر آب بنوشید تا بتوانید هیدراته بمانید، اما زمانی که احساس تشنگی می کنید آب بنوشید. علاوه بر این، اگر مقدار زیادی آب بنوشید (بیش از رفع تشنگی)، می تواند منجر به مشکلی شود که به آن هیپوناترمی می گویند. این زمانی است که متوجه می شوید که سطح نمک بدن کاهش می یابد و این در نهایت می تواند منجر به تورم مغز شود.

نوشیدن آب ساده را امتحان کنید

گرچه آب طعمدار برای نوشیدن خوشمزه است، اما ممکن است حاوی قند و کالری اضافی باشد که ممکن است تشنگی شما را برطرف نکند. اگر به طور منظم غذای مغذی مصرف می کنید، نیازی به نوشیدن آب طعم دار ندارید.. یک مطالعه نشان میدهد که تنها زمانی میتوانید تشنگی خود را رفع کنید که به جای اضافه کردن یک تکه لیمو یا هر طعم دیگری، آب ساده بنوشید.

زمانی که عرق میکنید آب بنوشید

هر زمان که ورزش سختی از هر نوع فعالیت بدنی انجام میدهید، بدیهی است که عرق میکنید و این بدان معناست که بدنتان کم آب است. بنابراین، فقط با نوشیدن آب می توانید خود را هیدراته نگه دارید و حتی می توانید مایعات از دست رفته را در حالی که عرق می کنید جایگرین کنید.

همیشه در حالت نشسته آب بنوشید

واضح است که وقتی احساس تشنگی می کنید بدون فکر کردن آب می نوشید، اما همیشه باید از نوشیدن آب در حالت نشسته اطمینان حاصل کنید. این مهمترین نکته ای است که در مورد آب باید رعایت کنید.

هرگز در حالت ایستاده آب ننوشید زیرا باعث آرتروزمی شود. هنگامی که در حالت ایستاده نوشیدنی می نوشید، ناخودآگاه تعادل مایعات را در بدن به هم می ریزید و این زمانی است که مقدار زیادی مایع در مفاصل جمع می شود و در نتیجه باعث ایجاد آرتروز می شود. هنگامی که آب مستقیماً وارد معده می شود، با اسید موجود در معده ترکیب می شودو با احساس سوزش معده مواجه می شوید. مصرف آب در حالت ایستاده می تواند به کلیه های شما نیز آسیب برساند. مطالعات نشان داده که اگر در حالت ایستاده آب بنوشید، حتی اگر بعد از نوشیدن آب نیز تشنگیتان برطرف شود بازهم می خواهید آب بنوشید. بنابراین توصیه می شود همیشه در حالت نشسته و جرعه جرعه های کوچک آب بنوشید زیرا دچار سوء هاضمه می شوید.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد