اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا به بالاترین قیمت چند هفته اخیر صعود کرد

قیمت طلا در صبح امروز توانست رشد نسبتا شدیدی را از خود نشان داده و به بالاترین قیمت طی چند هفته اخیر صعود کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این فلز گرانبها می تواند رشد خود را تا پایان روز حفظ کند یا خیر.

به گزارش سایت طلا، طلا در اولین روز معاملاتی این هفته افزایش شدیدی را از خود نشان داد. بازار های جهانی امروز در حالی باز شدند که قیمت طلا با بیش از 16 دلار رشد هم اکنون در عدد 1991 دلار به ازای هر اونس قرار دارد.

طولانی شدن جنگ میان روسیه و اوکراین و عدم وجود هیچ نشانه ای مبنی بر پیشرفت مذاکرات میان این دو کشور باعث شده است سرمایه گذاران همچنان به سمت دارایی های امن تر مانند طلا و دیگر فلزات گرانبها حرکت کنند و در نتیجه قیمت طلا افزایش یابد.

طلا و دلار

علاوه بر این آمریکا و کشور های اروپایی قصد دارند تحریم های جدیدی را به اقتصاد روسیه اعمال کنند که در کنار تورم بالای فعلی می تواند نگرانی ها نسبت به افت رشد اقتصاد، افزایش بیشتر تورم و همچنین رکود را افزایش دهد.

با این حال باید توجه داشت که انتظارات درباره افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین افزایش بازده ده ساله خزانه داری آمریکا و رشد شاخص دلار به عنوان عوامل نزولی برای طلا عمل می کنند و می توانند در ادامه این هفته بر روی قیمت ها مؤثر باشند.

تحلیلگران بر این باورند که طی ماه های اخیر تغییر سیاست های فدرال رزرو نتوانسته است بر روی تقاضای فلز زرد تاثیر زیادی بگذارد چراکه عوامل بنیادینی مانند افزایش تورم و جنگ، تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا را حفظ کرده است.

از منظر فنی نیز روند صعودی قدرت را در دست دارد. طلا در مسیر رشد خود هم اکنون نقطه پر اهمیت 2 هزار دلاری را در پیش روی خود دارد که به عنوان یک مقاومت قوی برای آن عمل می کند. همچنین از طرف دیگر محدوده 1966 دلار به عنوان یک حمایت قوی برای طلا معرفی می شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد