اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

14 واقعیت جهانی درباره سیگار کشیدن

در حالی که همیشه باید ترک سیگار را به عنوان یک گام مثبت به سمت زندگی طولانی تر و سالم تر در نظر بگیرید، درک عواقب بی عملی نیز به همان اندازه مهم است.

14 واقعیت جهانی درباره سیگار کشیدن

با انجام این کار، می توانید انتخاب آگاهانه تری داشته باشید و اقدامات لازم برای ترک این عادت را یک بار برای همیشه انجام دهید. این اعداد گویای خود هستند.

1- طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) امروزه 1.3 میلیارد سیگاری در جهان وجود دارد. اگر این روند ادامه یابد، انتظار می رود این تعداد تا سال 2025 به 1.6 میلیارد نفر افزایش یابد.

2- دخانیات سالانه بیش از 8 میلیون نفر را می کشد که به معنای یک مرگ ناشی از سیگار در هر پنج ثانیه است. این یک میلیون مرگ بیشتر از هر سال در نتیجه HIV، سل و مالاریا است.

3- بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در سال 2016، 37.8 میلیون سیگاری در ایالات متحده وجود داشته است.

4- بیش از 16 میلیون آمریکایی در حال حاضر با یک بیماری مرتبط با دخانیات، از جمله اختلال انسداد مزمن ریه COPD زندگی می کنند.

5- آرکانزاس، کنتاکی، لوئیزیانا، می سی سی پی، میسوری، اوهایو، تنسی، و ویرجینیای غربی هشت ایالت هستند که حداقل 21.8 درصد از بزرگسالان در آن سیگاری هستند.5 در ویرجینیای غربی، از هر چهار بزرگسال، یک نفر سیگاری است.

6- بیش از 480000 آمریکایی در سال بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند که از هر پنج مرگ یک نفر را شامل می شود. به طور متوسط، سیگار کشیدن 13 سال از طول عمر شما می کاهد. اگر HIV دارید، این تعداد به 16 سال افزایش می یابد.

7- سرطان ریه تنها بدخیمی نیست که می توانید از سیگار به آن مبتلا شوید. سایر موارد عبارتند از سرطان مثانه، خون،مغز استخوان، دهانه رحم، روده بزرگ، مری، کلیه ها، حنجره، کبد، دهان، پانکراس، رکتوم، معده و گلو. علاوه بر سرطان، سیگار می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته را تا حد زیادی افزایش دهد.

8- یک سیگار معمولی می تواند حاوی 8 تا 9 میلی گرم نیکوتین باشد. در مقابل، میزان نیکوتین موجود در سیگار می تواند از 100 میلی گرم تا 400 میلی گرم باشد.

9- در پنج سیگار نیکوتین کافی برای کشتن یک بزرگسال متوسط ​​وجود دارد. بیشتر سیگاری ها به طور متوسط ​​در هر سیگار 1 تا 2 میلی گرم نیکوتین مصرف می کنند که 0.03 میلی گرم آن در جریان خون جذب می شود.

10- بیش از 7000 ماده شیمیایی در دود تنباکو وجود دارد که از این میان بیش از 250 ماده مضر، بیش از 69 عامل سرطان زا و 16 ماده در گروه سرطان زا طبقه بندی می شوند.

11- بنزن عامل اصلی لوسمی میلوئیدی حاد است. جای تعجب نیست که دود سیگار منبع اصلی بنزن است. در میان افراد سیگاری در ایالات متحده، 90٪ از قرار گرفتن در معرض بنزن آنها از سیگار ناشی می شود.

12- سرب رادیواکتیو، پلونیوم و سیانید هیدروژن همگی در دود سیگار یافت می شوند. علاقه مندان به تاریخ، سیانید هیدروژن را به عنوان یک ترکیب مورد استفاده در جنگ جهانی دوم به عنوان یک عامل نسل کشی می شناسند.

13- از 8 میلیون مرگ ناشی از سیگار که هر سال در سراسر جهان گزارش می شود، 1.2 میلیون مرگ ناشی از دود سیگار است.

14- تنباکو سالانه بیش از 300 میلیارد دلار برای اقتصاد ایالات متحده هزینه دارد. از این میزان، 170 میلیارد دلار صرف مراقبت های پزشکی می شود، در حالی که بیش از 156 میلیارد دلار به کاهش بهره وری به دلیل بیماری و مرگ نسبت داده می شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد