اونس طلا2336.74
مظنه14,856,000
18 گرم3,429,500
ارزش سکه33,470,568
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

بهترین زمان خرید طلا چه زمانی در سال است؟

طلا در ماه های مختلف سال عملکرد متفاوتی دارد. به طور معمول قیمت طلا در برخی از ماه بیشتر رشد کرده و در برخی از ماه ها نیز قیمت فلز زرد کاهش می یابد.

به گزارش سایت طلا، اگر به دنبال خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری امن و مطمئن هستید حتما برایتان این سوال پیش آمده است که چه زمانی برای خرید طلا مناسب ترین زمان است؟ در ادامه ما تلاش کرده ایم تا به این سوال شما پاسخ دهیم.

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار باشد که همه انها قابل پیش بینی نیستند. مانند جنگ، بیماری و افزایش تورم اما با این حال زمانی که به نمودار های قیمت طلا طی چند دهه گذشته نگاه کنیم متوجه یک نظم جالب می شویم.

به طور عمده قیمت طلا طی ماه های انتهایی سال در فصل زمستان و اولین ماه های سال در فصل بهار شروع به کاهش قیمت کرده و طی تابستان در حداقل قیمت خود در سال قرار می گیرد. سپس همراه با آغاز فصل سوم سال، طلا بار دیگر شروع به رشد مجدد کرده و در اولین ماه زمستان قیمت ها به حداکثر میزان خود می رسند.

نقره نیز عملکردی نسبتا مشابه با طلا دارد. با این حال نوسانن قیمت در این فلز پایین تر بوده و کمتر از طلا سقوط می کند. در ادامه می توانید نمودار تاریخی نوسان نقره را نیز مشاهده کنید.

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم که کدام ماه برای خرید طلا بهترین زمان به شمار می رود، ماه انتهایی زمستان است. البته باید توجه داشت که سال نو ایران که از فروردین ماه آغاز می شود نیز بر روی قیمت در این ماه تاثیر گذاشته که خریداران باید لحاظ کنند.

همچنین توجه داشته باشید که برخی از عوامل بیرونی مانند بیماری کرونا که طی سال های اخیر مردم جهان را به خود درگیر کرد و بر روی قیمت طلا تاثیر گذاشت می تواند این منطق را دچار خطا سازد که لازم است حتما به آن توجه گردد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد