اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ائتلاف آمریکایی حمله پهپادی به «عین الاسد» را تأیید کرد

پس از گزارش رسانه‌ها درباره حمله پهپادی به پایگاه «عین الاسد» در عراق، ائتلاف آمریکایی رسما این حمله را تأیید کرد.

به گزارش سایت طلا ، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، صبح امروز (جمعه)، رسما در بیانیه‌ای حمله پهپادی به پایگاه هوایی «عین الاسد» (غرب عراق- استان الانبار) را تأیید کرد.

ائتلاف آمریکایی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد که یک پهپاد مسلح، بامداد امروز، وارد حریم پایگاه هوایی عین الاسد شد. با این حال، ائتلاف مدعی شد که پدافند هوایی آمریکا توانسته این پهپاد را سرنگون کند.

ائتلاف آمریکایی همچنین ادعا کرد که در پی این حمله، کسی مجروح نشده و خسارتی به بار نیامده است. با این حال، در ادامه بیانیه آمده که آن‌ها در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که برخی منابع خبری، بامداد امروز، از حمله چند پهپاد به پایگاه هوایی عین‌الاسد خبر دادند. شبکه خبری «العربیه» در این خصوص گزارش داد که این حملات از سمت صحرای کبیسه انجام شده است.

همزمان خبرنگار شبکه خبری «راشاتودی» گزارش داد که پدافند هوایی عراق دو پهپاد را در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد سرنگون کرده‌ است. خبرنگار العربیه نیز گزارش داده بود که وضعیت آماده‌باش در داخل پایگاه عین‌الاسد ادامه دارد.

در ماه‌های گذشته حملات علیه محل استقرار نظامیان آمریکایی و کاروان‌های لجستیکی این کشور در عراق و سوریه تشدید شده است.

بغداد و واشنگتن در ۲۶ ژوئیه گذشته، به توافق رسیدند که نیروهای رزمی ایالات متحده با آغاز سال جاری میلادی از عراق خارج شوند و تنها تعدادی از نیروهای آمریکایی (که شمار آن مشخص نشده است) برای مشاوره و آموزش نیروهای عراقی باقی بمانند.

نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۴ به درخواست دولت عراق برای مبارزه با داعش که در آن زمان یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه ۳۰۰۰ نیروی در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد. پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، مردم و دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند.

با وجود انجام چندین دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور، آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد. هرچند که مقامات مسئول عراقی از خروج نظامیان آمریکایی خبر داده‌اند.

مقامات آمریکایی نیز اظهارات ضد و نقیضی در این خصوص مطرح کرده‌اند. در حالی که برخی مقامات از گفت‌وگوی جدی با مقامات عراق برای خروج نیروهای رزمی از عراق سخن گفته‌اند مقام‌های دیگری از جمله ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» گفته‌اند واشنگتن شمار نیروهای خود در عراق را کاهش نخواهد داد.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد