اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشفی تازه درباره نابودی زمین در 66 میلیون سال پیش

فسیل این دایناسور متعلق 66 میلیون سال پیش است، درست در زمانی که سیارک به زمین برخورد کرد و نسل دایناسور ها برای همیشه از بین برد.

به گزارش سایت طلا، دانشمندان از پای یک دایناسور که علیرغم گذشت ده‌ها میلیون سال به طور شگفت‌انگیزی محفوظ مانده رونمایی کرده‌اند.

این پا، که پوست آن هنوز پیداست، یک نمونه از رشته اکتشافات قابل توجه در محوطه فسیل‌های تانیس در ایالت داکوتای شمالی آمریکاست.

اما آنچه که باعث حیرت شده نه فقط شرایط فوق‌العاده سالم فسیل‌ها، بلکه آنچیزی است که این نمونه‌ها ظاهرا نمایانگر آن هستند.

دایناسور

ادعا می شود که موجودات کشف شده در محوطه تانیس واقع در داکوتای شمالی در آمریکا، درست در همان روزی کشته و مدفون شدند که یک سیارک عظیم به زمین اصابت کرد.

روزی که ۶۶ میلیون سال پیش دوران جولان دایناسورها در زمین به سرآمد و عصر ظهور پستانداران آغاز شد.

بقایای فسیلی خیلی کمی از دایناسورها حتی از چند هزار سال آخر قبل از آن برخورد وجود دارد. کشف نمونه‌ای از آن روز آخرالزمانی یک رویداد خارق‌العاده است.

علاوه بر این پا، فسیل ماهی‌هایی کشف شده که ذرات حاصل از آن برخورد را استنشاق کرده‌اند.

فسیل لاک پشتی را می‌بینیم که یک چوب مثل سیخ در بدن او فرورفته است؛ بقایای پستانداران کوچک و دالان‌هایی که در زمین حفر کرده بودند؛ پوست یک ترسراتوپس شاخدار؛ جنین یک پتروسور پرنده در داخل تخم؛ و آنچه به نظر می‌رسد قطعه ای از خود سیارکی باشد که به زمین برخورد کرد.

رابرت دی‌پالما، دانشجوی مقطع دکترا از دانشگاه منچستر بریتانیا، که حفاری در تانیس را هدایت کرده می گوید: "چنان جزئیات زیادی در این محوطه هست که لحظه به لحظه آن حادثه را بازگو می کند، تقریبا مثل این است که آن را در سینما ببینیم. با نگاه کردن به ستون صخره‌ها، و فسیل‌های این محل، روز حادثه در برابر چشمان ما پدیدار می‌شود."

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد