اونس طلا2335.6
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

به جای برنج چه بخوریم که چاق نشویم؟

برنج یکی از مهم ترین کربوهیدرات هایی است که نقش مهمی در چاق شدن ما دارد با این حال هنوز جایگزین های مناسبی برای آن وجود دارد.

به گزارش سایت طلا، برنج یکی از عمده کربوهیدرات هایی است که در رژیم غذایی ما پیدا می شود و حذف آن می تواند کار بسیار دشواری باشد با این حال اگر بخواهید می توانید آن را دیگر پیشنهاد های سالم تر جایگزین کنید.

۱. کینوا

تمام 9 آمینواسید ضروری در آن وجود دارد و علاوه بر این به دلیل داشتن کربوهیدرات پیچیده به پایین آمدن قند خون کمک میکند . کینووا سرشار از منیزیم هم هست . میزان کالری کینووا بیشتر از برنج است اما به دلیل داشتن مواد مغذی و پروتئین فراوان و کربوهیدرات پیچیده ، به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای برنج توصیه میشود .

کینوا

۲. برنج قهوه ای

برنج قهوه ای مرسوم ترین جایگزین برای برنج سفید است و به این خاطر که جوانه و سبوس آن گرفته نشده است سرشار از فیبر و مواد مغذی است که برنج سفید فاقد آنهاست . برنج قهوه ای سیرکننده تر از برنج سفید است و کالری کمتری از آن دارد .

۳. برنج گل کلم

این برنج را خودتان در خانه به سادگی میتوانید تهیه کنید . کافی است که گل کلم را ، بعد از گرفتن برگها و ساقه اش ، داخل مخلوط کن بریزید تا ریز شود و یا آن را رنده کنید . بعد میتوانید آن را به صورت خام یا پخته به عنوان برنج مصرف کنید . 100 گرم برنج گل کلم فقط 25 کالری دارد که بسیار کمتر از برنج سفید است و علاوه بر این سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است .

برنج گل کلم

۴.برنج کلم بروکلی

برنج بروکلی را هم میتوانید عین برنج گل کلم خودتان در خانه تهیه کنید . این برنج برای کسانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا کم کالری دارند بسیار مناسب است . بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی ضدالتهاب است که ارزش غذایی آن مشابه برنج گل کلم است اما پروتئین و فیبر بیشتری دارد.

۵. جو دوسر

جو علاوه بر فیبر فراوان ، حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیگنان است که سلول های بدن را از آسیب حفظ میکند . جو به پایین آمدن کلسترول خون و تنظیم انسولین نیز کمک میکند . درست است که جو کالری بیشتری دارد اما میزان فیبر و پروتئین آن بسیار بیشتر از برنج است و به عنوان جایگزین برنج توصیه میشود .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد