اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار طلا در نوسان، آیا قیمت طلا قرار است یک سقوط آزاد را تجربه کند؟

قیمت طلا که تا ظهر روز گذشته رشد قابل توجهی را از خود نشان داده بود حال به پایین ترین قیمت چند روز اخیر افت کرده و در حال نوسان می باشد. آیا قیمت طلا در آستانه یک سقوط شدید است؟

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز گذشته ابتدا توانست تا 1945 دلار نیز رشد کند اما در ادامه افت شدیدی را از خود نشان داد و به محدوده 1920 دلار بازگشت. از آن موقع تا کنون طلا در حال نوسان در محدوه 1916 تا 1925 دلار می باشد.

دلیل این افت طلا را می توان در اظهارات یکی از اعضای کمیته فدرال رزرو جستجو کرد. همچنین سرمایه گذاران در انتظار منتشر شدن صورت جلسه فدرال رزرو هستند که قرار است در ساعات آینده امروز منتشر شوند.

طلا

این صورت جلسه کمک می کند تا سرمایه گذاران بهتر از پیش دریابند که سیاست های فدرال رزرو و همچنین رئیس آن جروم پاول برای آینده اقتصاد ایالات متحده چه خواهد بود. فدرال رزرو در آخرین جلسه خود به میزان 25 واحد پایه نرخ بهره را افزایش داده بود.

در نتیجه عواملی که نام بردیم شاخص دلار آمریکا در حال تلاش برای رسیدن به عدد 100 می باشد که یک سطح روانشناختی کلیدی برای ان به شمار می رود. بازده خزانه داری ایالات متحده نیز به بالاترین رقم خود طی سه سال اخیر رسیده است.

از منظر فنی نمودار ساعتی طلا نشان دهنده یک بازگشت صعودی پس از تثبیت طولانی مدت است. همچنین شاخص قدرت نسبی یا همان RSI نیز در محدوده 40 تا 60 قرار داشته و نشان دهنده تثبیت قیمت در آینده است.

به اعتقاد کارشناسان طلا برای رشد مجدد نیاز دارد تا ابتدا از سطح کلیدی 1950 دلار عبور کند. در صورتی که طلا بار دیگر در مسیر صعودی قرار بگیرد افزایش ان تا 2000 دلار نیز دور از ذهن نخواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد