اونس طلا2337.71
مظنه14,940,000
18 گرم3,448,900
ارزش سکه33,659,820
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)41,250,000
نیم24,200,000
ربع14,600,000

جزییاتی از کراس اوور احتمالی بازار ایران+عکس

شرکت خودروسازی دانگ فنگ که حدود یک دهه است محصولات اش را در ایران از طریق مونتاژ در شرکت‌های خودروساز دولتی و خصوصی عرضه می‌کند.

در مورد طراحی این کراس اوور کوچک، بررسی تصاویر مدل پیشین و کنونی دانگ فنگ ۵۰۰ همه چیز را تقریبا نشان می‌دهد. در واقع تغییراتی عمده‌ای در فیس لیفت این خودرو رخ نداده است. بیشتر تغییرات در گرافیک بخش جلو پنجره و چراغ‌های جلو دانگ فنگ ۵۰۰ است و در فرم طراحی جدید با چراغ‌های LED این خودرو شکیل‌تر به نظر می‌رسد.

شرکت خودروسازی دانگ فنگ که حدود یک دهه است محصولات اش را در ایران از طریق مونتاژ در شرکت‌های خودروساز دولتی و خصوصی عرضه می‌کند، حالا براساس ادعای برخی رسانه‌های حوزه خودرو سه محصول جدیدش را به شرکای تجاری خود در ایران معرفی کرده است، تا در سال جدید تست و تولید و عرضه شوند. اما از میان آن ها، فعلا نام کراس اوور دانگ فنگ ۵۰۰ به شکل غیر رسمی منتشر شده است. شاسی بلندی که در بازار‌های دیگر تحت نام گلوری ۵۰۰ و فنگون ۵۰۰ شناخته می‌شود.

به گزارش فرارو، ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو، بهمن موتور، آرین موتور و فردا موتور از جمله شرکای تجاری دانگ فنگ چین در طول سال‌های اخیر هستند و این احتمال وجود دارد که یکی از این شرکت‌های خودروساز در هفته‌های پیش رو رایزنی و تست فنی کراس اوور دانگ فنگ ۵۰۰ را آغاز کند. اما تا رسمی شدن این همکاری فعلا باید منتظر بمانیم.

با این حال فعلا بهتر است سراغ این کراس اوور چینی برویم و ببینیم چه در چنته دارد. همین اول کار بهتر است بدانیم که دانگ فنگ ۵۰۰ از نظر ابعاد، مشخصات فنی، امکانات و قیمت هم رده کراس اوور‌های سایز کوچکی همچون ام وی ام X۲۲ پرو، جک S۳ و چانگان CS۳۵ در بازار ایران است. البته محصول تازه دانگ فنگ باید با این خودرو‌ها رقابت کند تا به سهمی در بازار برسد.

دانگ فنگ ۵۰۰ چند؟

شرکت چینی دانگ فنگ برای مدل پایه گلوری ۵۰۰، قیمت ۶۱ هزار و ۸۰۰ یوان را در نظر گرفته است که معادل ۹ هزار و ۷۱۱ دلار است. این محصول به پول ما و با حساب دلار ۲۷ هزار تومانی چیزی در حدود ۲۶۲ میلیون تومان قیمت دارد.

در مدل فول آپشن نیز، این کراس اوور کوچک ۸۵ هزار و ۸۰۰ یوان معادل ۱۳ هزار و ۴۸۳ دلار قیمت خورده است، که به عبارتی ۳۶۴ میلیون تومان آب می‌خورد. اما اگر قرار باشد این خودرو در ایران به مرحله عرضه و خرید و فروش برسد، بعید است که کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان قیمت بخورد.

از طرفی باید در نظر داشته باشیم که هم رده‌های این خودرو یعنی X۲۲ پرو، جک S۳ و چانگان CS۳۵ نیز همین حالا در بازار ایران بین ۶۱۵ تا ۶۲۰ میلیون تومان قیمت دارند.

طراحی کراس اوور کوچک دانگ فنگ

در مورد طراحی این کراس اوور کوچک، بررسی تصاویر مدل پیشین و کنونی دانگ فنگ ۵۰۰ همه چیز را تقریبا نشان می‌دهد. در واقع تغییراتی عمده‌ای در فیس لیفت این خودرو رخ نداده است. بیشتر تغییرات در گرافیک بخش جلو پنجره و چراغ‌های جلو دانگ فنگ ۵۰۰ است و در فرم طراحی جدید با چراغ‌های LED این خودرو شکیل‌تر به نظر می‌رسد.

در بخش داخل کابین نیز چیدمان تغییر چندانی نداشته است، اما دانگ فنگ از چرم سفید و سیاه و دوخت‌های رنگی برای صندلی‌ها بهره برده است، اما شاهد کابینی جوان پسند و چشم نواز باشیم.

مشخصات و امکانات دانگ فنگ ۵۰۰

در بخش فنی هم شاهد اضافه شدن یک پیشرانه تازه ۱.۵ لیتری توربو هستیم. با این وجود دانگ فنگ ۵۰۰ پایه با موتور تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار را در اختیار خودرو قرار می‌دهد. اما در نسخه دیگر موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ قدرتمندتر است و قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

دو پیشرانه نیز به گیربکس اتوماتیک CVT متصل هستند. اما در مدل پایه امکان سفارش دادن خودرو با جعبه دنده دستی نیز امکان پذیر است.

در مورد مصرف سوخت این کراس اوور کوچک نیز دانگ فنگ گفته که پیشرانه توربو شارژ در هر صد کیلومتر به ۶.۶ لیتر می‌سوزاند. اما کارشناسان معتقدند که مصرف سوخت این نسخه با جعبه دنده CVT به ۶.۹ لیتر هم می‌رسد.

گارانتی این خودرو نیز ۷ سال یا معادل ۱۵۰ کیلومتر است، که در نوع خود جالب توجه به نظر می‌آید.

از جمله امکانات دانگ فنگ ۵۰۰ نیز می‌توان به تهویه اتوماتیک، سیستم فرمان برقی، سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف به همراه دوربین دنده عقب، ورود و استارت بدون کلید، سیستم تشخیص و اجرای فرامین صوتی، سانروف پانورامیک، کنترل پایداری الکترونیک، کروزکنترل همراه با نویگیشن ماهواره‌ای، حسگر فشار باد تایرها، نور و باران، پوشش چرم کابین، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، گرمکن و تاشو اتوماتیک، ترمز پارک برقی و کنترل آغاز حرکت در سربالایی و... اشاره کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد