اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انواع عشق که دانستن آنها نگاهتان را به روابطی که دارید تغییر می دهد

عشق و عاشقی یکی از پیچیده ترین احساساتی است که انسان ها در طول زندگیشان آن را تجربه می کنند. عشق می تواند احساسات متناقضی را در شما به وجود آورده و عقل و منطق را به چالش بکشد.

به گزارش سایت طلا، بر اساس نظریه های هلن فیشر -انسان شناس و محقق آمریکایی- عشق و ازدواج به سه دسته تقسیم می شود که ما قصد داریم این سه نوع را در ادامه با شما در میان بگذاریم

1. شیفتگی: دانشمندان از جمله فیشر، فرآیند های عصب‌ بیولوژیکی و شناختی زیربنای جذابیت و عشق را بررسی کرده‌اند و شروع به شناسایی احساسات متفاوتی کرده‌اند که در مراحل مختلف روابط عاشقانه رخ می‌دهد که شیفتگی اولین آنهاست.

در مرحله شیفتگی هورمون ها ترشح شده و احساسات شدیدی را به وجود می آورند که در نتیجه آن ما می توانیم با فردی که به سختی می شناسیم ارتباط صمیمانه ای را برقرار کنیم. در این مرحله احساسات می تواند به همان سرعت به وجود آمدن، از بین بروند اما با این حال شیفتگی می تواند پایه ای برای یک رابطه بلند مدت باشد.

عشق

2. اشتیاق: در این مرحله اشتیاق زیادی برای باهم بودن، خیره شدن به یکدیگر و حرف زدن وجود دارد. هورمون های دوپامین و نوراپی نفرین ترشح شده و احساسات عمیقی را در ما به وجود می آورند که گاهی استدلال منطقی را نیز به چالش می کشد.

به گفته دانشمندان این مرحله می تواند برای 6 تا 12 ماه طول بکشد. به طور معمول در این مرحله ما برنامه ریزی های بلند پروازانه برای آینده می کنیم و چندان به عقلمان متکی نیستیم. توصیف هایی مثل کور شده از عشق برای این مرحله است.

تعهد

3. تعهد: 2 هورمون اصلی آزاد شده در این مرحله اکسی توسین و وازوپرسین هستند. اگر سازگاری طولانی‌ مدت بین افراد وجود داشته باشد و شور و اشتیاق برای مدت طولانی ادامه یابد، زوجین به طور نامحدود به اشتراک تجربیات جدید زندگی با هم ادامه می‌دهند و تعهد ایجاد می‌شود.

بسیاری از زوج ها نمی توانند از مراحل یک و دو عبور کنند اما در صورت ایجاد تعهد ممکن است شیفتگی و اشتیاق از بین برود و خللی نیز به تعهد ایجاد نگردد. می توان گفت تعهد تنها زمانی نابود می شود که یکی از افراد به شکل قابل توجهی تغییر کرده و برای دیگری مضر شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد