اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا طی چند ساعت اولیه آغاز به کار به بازار

قیمت طلا که طی هفته گذشته روندی افزایشی را تجربه کرده بود، امروز تنها در چند ساعت اولیه آغاز به کار بازار افت شدیدی را تجربه کرده و به سطوح پایین تری منتقل شد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا با باز شدن بازار های جهانی از صبح امروز بار دیگر به منطقه قرمز بازگشت. هم اکنون در لحظه نگارش این مقاله قیمت هر اونس طلای جهانی 1935 دلار می باشد که افت 24 دلاری را نسبت به روز قبل شاهد بوده است.

عوامل مختلفی در این افت شدید قیمت طلا مؤثر بوده اند که از جمله آنها می توان به آغاز دور جدید مذاکرات صلح میان روسیه و اوکرایت و همچنین افزایش ارزش شاخص دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری اشاره کرد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که جنگ روسیه و اوکراین همچنان کلیدی ترین نقش را در بازار طلا ایفا می کند. پیش بینی می شود که هرگونه رهیافت برای پایان دادن به این جنگ می تواند کاهش شدید قیمت طلا را رقم بزند.

از منظر فنی قیمت طلا در سطح 23.6 درصد فیبوناچی در نقطه 1935 دلاری از حمایت بسیار قدرتمندی برخوردار است. افت به زیر این نقطه می تواند قیمت طلا را تا حمایت بعدی آن در عدد 1910 دلار کاهش دهد.

در صورتی که فلز زرد حمایت 1910 دلاری را نیز از دست بدهد، در نقطه 1895 دلار پشتیبانی خواهد شد. افت به زیر سطح روانی 1900 دلار می تواند بار دیگر خرید ها را در بازار افزایش داده و قیمت طلا را به نقاط بالاتر هدایت کند.

از طرف دیگر در صورتی که روند صعودی فعال شود اولین مقاومت پیش روی طلا در نقطه 1961 دلار قرار دارد. عبور از این نقطه می تواند طلا را با مقاومت 1966 دلاری مواجه سازد.

عبور از نقطه 1966 دلار و قرار گرفتن بالاتر از آن طلا را به سمت نقطه 1970 دلاری سوق خواهد داد. بالاترین مقاومت طلا در حال حاضر که روند صعودی را به چالش می کشد نیز در عدد 1982 دلار قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد