اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه لکه‌ ی خونِ خشک‌ شده را از روی پارچه پاک کنیم؟

با این که لکه ‌های خون از روی پارچه وقتی که هنوز خشک نشده آسان‌ تر پاک می‌شوند، اما باز هم می‌ توان لکه ‌ی خونی را که خشک شده از روی پارچه پاک کرد.

با این که لکه ‌های خون از روی پارچه وقتی که هنوز خشک نشده آسان‌ تر پاک می‌شوند، اما باز هم می‌ توان لکه ‌ی خونی را که خشک شده از روی پارچه پاک کرد. فقط باید خیلی زود دست‌ به ‌کار شوید و تا زمانی که لکه به ‌طور کامل از بین نرفته از شست ‌وشو و خشک ‌کردن پارچه اجتناب کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

چنگ ‌زدن پارچه در آب و صابون

این روش ابتدایی را در وهله‌ ی اول برای پارچه‌ های کتان و نخی استفاده کنید. این روش به ابزار خاصی نیاز ندارد، فقط باید مدت قابل ‌توجهی پارچه را با دستانتان چنگ بزنید و روی هم بسابید. این کار برای لکه‌هایی که روی پارچه ‌های کتان هستند مناسب است. پارچه‌هایی که سطح آن‌ها از گلوله‌ های ریز و حبابی ‌شکل تشکیل شده، نیاز به زمان بیشتری برای پاک کردن دارند. پارچه‌های دارای پشم و الیاف مصنوعی از جمله‌ ی این نوع پارچه‌ها هستند. پارچه را پشت ‌و رو کنید طوری که لکه رو به پایین باشد. در چنین حالتی، آب از پشت به لکه پاشیده می ‌شود و ذرات آن را به بیرون فشار می ‌دهد و از پارچه جدا می‌ کند.

شستن لکه به این حالت مؤثرتر از حالتی است که آب را مستقیم روی لکه بگیرید. ممکن است لازم باشد کل لباس را پشت ‌و رو کنید تا به نقطه ‌ی موردنظر دسترسی داشته باشید. لکه را با آب سرد بشویید. غالباً لکه‌ های قدیمی هم به ‌طور کامل در بافت پارچه نفوذ نکرده‌اند، بنابراین سعی کنید اول از قسمت‌هایی شروع کنید که خیلی شُل ‌تر به سطح پارچه چسبیده‌اند. آب سرد را با فشار به پشت پارچه بگیرید تا لکه را از لا به‌ لای بافت پارچه به بیرون هل بدهد. جریان آب را چند دقیقه روی آن ناحیه نگه دارید تا لکه حداقل کم‌ رنگ بشود. هرگز لکه‌ ی خون را با آب گرم یا داغ نشویید، چون با این کار ممکن است خون در الیاف پارچه باقی بماند.

روی لکه صابون بکشید. پارچه را برگردانید تا لکه رو به بیرون باشد. قالب صابون را روی لکه بکشید تا کف کند. می‌ توانید از هر نوع صابونی برای این کار استفاده کنید، اما انواع صابون‌های سنتی و رخت‌ شویی از صابون‌های دست ‌شویی مؤثرتر هستند. ناحیه‌ی لکه‌ شده را با هر دو دستت بگیرید. دو طرف لکه را بگییدر و روی هم بگذایدر و محکم روی هم بسابید. هر طرف را با یک دستتان بگییدر تا بهتر بتوانید آن‌ها را روی هم بسابید .لکه را روی خودش بسابید. دو طرف پارچه را بگیرید طوری که سطح لکه در هر دو طرف به شکل نصف ‌شده مقابل هم قرار بگیرد. قسمت لکه ‌شده را محکم یا اگر پارچه ظریف است، آرام و با سرعت روی هم بسابید. اصطحکاکی که ایجاد می ‌شود کم‌ کم رنگ خون را کم ‌رنگ می ‌کند و خون به ‌جای اینکه به پارچه بچسبد با کف از پارچه شسته می‌شود. پوشیدن دستکش کمک می‌کند تا پوست دستتان ترک نخورد یا قرمز نشود.

دستکش‌های جذبی لاتکسی یا نیتریلی ممکن است گرفتن پارچه با دست را سخت کنند یا مانع فعالیت آزاد دستتان بشوند. مرتب آب و صابون را عوض کنید و سابیدن را ادامه بدهید. اگر پارچه در حال خشک ‌شدن بود و کف و صابونش کم شد، پارچه را خیس کنید و دوباره صابون بزنید. همه ‌ی قسمت‌های لک ه‌دار را به همین شیوه بشویید تا از بین بروند. اگر بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه شست ‌و شو متوجه شدید که این کارها نتیجه نداد، پارچه را محکم ‌تر بسابید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد