اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

کدام نوع مدیتیشن مناسب شماست؟

مدیتیشن تکنیکی است که هزاران سال است برای توسعه آگاهی از لحظه حال استفاده می شود. این می تواند شامل تمرین هایی برای افزایش تمرکز و توجه ، اتصال به بدن و نفس ، ایجاد پذیرش احساسات دشوار و حتی تغییر هوشیاری باشد.

مدیتیشن یا مراقبه چیست؟

مدیتیشن تکنیکی است که هزاران سال است برای توسعه آگاهی از لحظه حال استفاده می شود. این می تواند شامل تمرین هایی برای افزایش تمرکز و توجه ، اتصال به بدن و نفس ، ایجاد پذیرش احساسات دشوار و حتی تغییر هوشیاری باشد. تحقیقتات نشان داده که مراقبه برخی از مزایای جسمی و روانی مانند کاهش استرس منبع مورد اعتماد و بهبود ایمنی را ارائه می دهد.

در حالی که بسیاری از سنت های معنوی شامل مراقبه به عنوان بخشی از آموزه ها و اعمال خود می شوند، این تکنیک به خودی خود به هیچ دین یا ایمان خاصی تعلق ندارد. اگرچه منشأ باستانی دارد، اما امروزه در فرهنگ های سراسر جهان برای ایجاد حس صلح، آرامش و هماهنگی درونی انجام می شود.

اگرچه راه درست یا غلطی برای مدیتیشن وجود ندارد، مهم است که تمرینی را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند. 9 نوع تمرین مراقبه وجود دارد. باید بدانید که همه سبک های مدیتیشن برای همه مناسب نیستند. این داستان به شیوه ها به مهارت ها و ذهنیت های متفاوتی نیاز دارد. در ادامه چند نوع از آن را به شما معرفی می کنیم. همراه ما باشید.

1.مراقبه ذهن آگاهی

مراقبه ذهن آگاهی از آموزه های بودایی سرچشمه می گیرد و محبوب ترین و مورد تحقیق ترین شکل مراقبه در غرب است. در مدیتیشن تمرکز حواس، شما به افکار خود در هنگام عبور از ذهن توجه می کنید. شما افکار را قضاوت نمی کنید یا با آنها درگیر نمی شوید. شما به سادگی هر گونه الگو را مشاهده و یادداشت می کنید. این تمرین تمرکز را با آگاهی ترکیب می کند. ممکن است برای شما مفید باشد که بر روی یک شی یا نفس خود تمرکز کنید، در حالی که احساسات، افکار یا احساسات بدن را مشاهده می کنید. این نوع مراقبه برای افرادی که معلمی ندارند که آنها را راهنمایی کند خوب است، زیرا به راحتی می توان آن را به تنهایی تمرین کرد.

2.مراقبه معنوی

مراقبه معنوی تقریباً در تمام ادیان و سنت های معنوی استفاده می شود. انواع مراقبه معنوی به اندازه خود سنت های معنوی جهان متنوع است. بسیاری از تکنیک های مدیتیشن ذکر شده در این مقاله را می توان مدیتیشن معنوی در نظر گرفت.بر اساس یک منبع مورد اعتماد در سال 2017، مراقبه معنوی بر ایجاد درک عمیق تر از معنای معنوی / مذهبی و ارتباط با یک قدرت برتر تمرکز دارد. مثل :

دعای متفکرانه مسیحی

ذکر صوفیانه (یاد خدا)

اعمال کابالیستی یهودی

مراقبه معنوی را می توان در خانه یا در یک مکان عبادت انجام داد. این تمرین برای کسانی که به دنبال رشد معنوی و ارتباط عمیق تر با قدرت یا نیروی معنوی بالاتر هستند مفید است.

3.مراقبه متمرکز

به عنوان مثال، می‌توانید روی چیزی درونی تمرکز کنید، مانند نفس خود، یا می‌توانید تأثیرات خارجی را برای کمک به تمرکز توجه تان وارد کنید. مثل : شمارش تعداد نفس ها ، به ماه نگاه کردن ، خیره شدن به شعله های شمع . این تمرین ممکن است در تئوری ساده باشد، اما برای مبتدیان ممکن است در ابتدا حفظ تمرکز بیش از چند دقیقه دشوار باشد. اگر ذهن شما سرگردان است، به سادگی به تمرین برگردید و دوباره تمرکز کنید. همانطور که از نام آن پیداست، این تمرین برای هر کسی که می خواهد تمرکز و توجه خود را بهتر کند ایده جالبیست.

4.مراقبه حرکتی

اگرچه اکثر مردم با شنیدن مدیتیشن حرکتی به یوگا فکر می کنند، این تمرین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پیاده روی

باغبانی

چی گونگ

تایچی

این یک شکل فعال مدیتیشن است که در آن حرکت شما را به یک ارتباط عمیق تر با بدن خود و لحظه حال هدایت می کند. مدیتیشن حرکتی برای افرادی که آرامش را در عمل پیدا می کنند و می خواهند آگاهی بدنشان را توسعه دهند خوب است.

5.مدیتیشن مانترا

مدیتیشن مانترا در بسیاری از آموزه ها از جمله سنت های هندو و بودایی برجسته است. این نوع مدیتیشن از صدای تکراری برای پاکسازی ذهن استفاده می کند. این می تواند یک کلمه، عبارت یا صدا باشد که یکی از رایج ترین آنها "om" است. مانترای شما می تواند با صدای بلند یا آرام انجام شود. پس از خواندن مانترا برای مدتی، هوشیارتر و هماهنگ تر با محیط خود خواهید بود. این به شما امکان می دهد سطوح عمیق تری از آگاهی را تجربه کنید. برخی از افراد از احساس ارتعاش صدا در بدنشان لذت می برند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد