اونس طلا2285.62
مظنه14,861,000
18 گرم3,430,600
ارزش سکه33,481,833
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

اگر در دوران بارداری به سر می برید خطر دیابت را جدی بگیرید

دیابت یکی از بیماری هایی است که در دوران بارداری برخی از مادران شروع می شود و شدیدا سلامت مادر و بچه را به خطر می اندازد.

در دوران بارداری، برخی از زنان سطح قند خون بالایی دارند. این بیماری به عنوان دیابت بارداری (GDM) شناخته می‌شود. دیابت بارداری به طور معمول بین هفته های 24 تا 28 بارداری ایجاد می شود.

اگر در دوران بارداری به دیابت بارداری مبتلا شوید، به این معنی نیست که شما قبل از بارداری دیابت داشته‌اید یا پس از بارداری به آن مبتلا خواهید شد. اما، دیابت بارداری خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در آینده افزایش می‌دهد

علائم دیابت بارداری چیست؟
به ندرت پیش می آید که دیابت حاملگی علائم ایجاد کند. اگر علائمی را تجربه کنید، احتمالاً خفیف خواهند بود. آن ها ممکن است شامل مواردی همچون خستگی، تاری دید، تشنگی بیش از حد، نیاز بیش از حد به ادرار کردن و خرناس می باشد.

بارداری

چه عواملی باعث دیابت بارداری می‌شوند؟
علت دقیق دیابت بارداری ناشناخته است، اما احتمالاً هورمون‌ها در این امر نقش دارند. هنگامی که باردار هستید، بدن مقادیر بیشتری از برخی هورمون‌ها را تولید می‌کند ، از جمله لاکتوژن جفت انسانی (hPL)، هورمون‌هایی که مقاومت به انسولین را افزایش می دهند.

اگر به دیابت بارداری مبتلا هستم چه بخورم؟
رژیم متعادل کلید اصلی مدیریت صحیح دیابت بارداری است. به طور خاص، زنان مبتلا به دیابت بارداری باید توجه ویژه‌ای به مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی خود داشته باشند.

دیابت

گزینه های سالم کربوهیدرات شامل: غلات کامل، برنج قهوه ای، لوبیا، نخود، عدس و سایر حبوبات، سبزیجات نشاسته‌دار و میوه‌هایی با قند پایین می شود.

همچنین منابع خوب پروتئین نیز همواره گزینه هایی مانند گوشت و مرغ بدون چربی، ماهی و توفو است.

و اما در آخر نیز چربی‌های سالم را جدی بگیرید و آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید مانند: آجیل، دانه‌ها، روغن زیتون و آووکادو بدون نمک.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد