اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 فایده عجیب ریش برای مردان که آن را نمی دانستید

ریش یکی از عمده عواملی است که می تواند جذابیت را در مردان دو چندان کند اما تمام فایده ریش گذاشتن همین نیست!

به گزارش سایت طلا، همانطور که می دانید موی سر برای زنان و ریش برای مردان از نشانه های زیبایی و جذابیت به حساب می آید.

اما به همان اندازه که موی سر می تواند علاوه بر زیبایی جنبه های سلامتی نیز برای زنان داشته باشد، ریش نیز می تواند علاوه بر جذابیت در برخی از جنبه ها به سلامتی مردان کمک کند.

چارلز داروین نظریه پرداز مشهور بریتانیایی در کتاب تبار انسان بیان می کند موی زیاد مردان برای زنان جذاب بوده و یکی از معیارهای آن ها برای انتخاب شریک زندگی بوده است. اما علاوه بر آن کارشناسان معتقدند مردانی که ریش و سبیل دارند از مزایای دیگری هم به ویژه در حوزه سلامتی برخوردار هستند.

1. محافظت از پوست در برابر نور خورشید

مو عملکردی شبیه به فاکتور SPF دارد. هرچه میزان و ضخامت موها بیشتر باشد به نوعی می توان گفت درجه SPF بالاتر است. ریش مردان مانع از رسیدن 90 تا 95 درصد از اشعه های فرابنفش نور خورشید به پوست صورت می شود.

جذابیت

2. کاهش دهنده عفونت

اصلاح صورت با تیغ یک مسئله ای است که عامل اصلی عفونت های باکتریایی در ناحیه ی ریش است که باعث ایجاد جوش، موهای زیر پوستی و فولیکولیتیس( التهاب و عفنت فولیکول های مو) می شود. بنابراین ریش در مردان می تواند از این موضوع محافظت کند.

3. کاهش علائم آسم و آلرژی

مردانی که گرده گیاهان یا گرد و غبار باعث آلرژی در آن ها می شود موهای صورتشان که در نزدیکی بینی قرار دارد مانند نوعی فیلتر عمل می کند.

ریش

4. کاهش نشانه های پیری

موی صورت با مرطوب نگه داشتن پوست علائم پیری را کم می کند. ریش از پوست صورت در برابر باد و هوای سرد که باعث خشکی پوست می شوند محافظت می کند.

5. جلوگیری از بیماری

متخصصان پوست می گویند ریشی که در زیر چانه و گردن رشد می کند درمای گردن را بالا می برد ومی تواند از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کند

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد