اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا ادامه پیدا کرد

قیمت طلا از روز های انتهایی هفته گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافته و سقوط شدیدی را تجربه کرده است. حال پیش بینی می شود که طلا همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا برای سه روز متوالی شاهد فروش سنگین بوده و قیمت ان از بالاترین سطح تاریخی خود در نزدیکی 2070 دلار افت کرده است.

هم اکنون در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلای جهانی با 23 دلار کاهش روزانه در عدد 1928 دلاری قرار دارد که بیش از صد دلار نسبت به بالاترین قیمت هفته گذشته کاهش یافته است.

امید به پیشرفت در مذاکرات آتش بس روسیه و اوکراین و یک راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ باعث شده است تا تقاضا برای دارایی های امن از جمله طلا به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

علاوه بر این، افزایش قوی اخیر در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به عنوان یکی دیگر از عواملی تلقی شد که باعث شده است طی روز های اخیر قیمت طلا شدیدا افت کند.

در حال حاضر بازار در آستانه جلسه فدرال رزرو قرار دارد که قرار است امروز و فردا به طول بیانجامد. سرمایه گذاران بر این باورند که فدرال رزرو به دلیل افزایش تورم موضع نسبتا تهاجمی را اتخاذ خواهد کرد و نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

باید توجه داشت که جنگ روسیه و اوکراین همچنان در حال ادامه بوده و هرگونه اتفاق جدیدی که نشان دهنده تشدید جنگ و یا افزایش تنش ها باشد می تواند بار دیگر از قیمت طلا حمایت کرده و آن را به سطوح بالاتری سوق دهد.

از نظر فنی طلا در مسیر نزولی قرار گرفته و برای اینکه بتواند افت بیشتری نشان دهد ابتدا باید از حمایت 1900 دلار پایین تر رود. در صورتی که طلا از این نقطه افت کند در عدد 1875 دلار پشتیبانی خواهد شد.

از طرف دیگر طلا برای اینکه بار دیگر صعودی شود ابتدا باید از مقاومت خود در محدوده 1945 تا 1950 دلار عبور کند. مقاومت بعدی پیش روی طلا نقطه 1960 دلای خواهد بود و در صورت ادامه روند صعودی طلا به سمت بازپس گیری نقطه روانی 2000 دلاری حرکت خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد